“Service upåklagelig, men maten gjennomsnittlig. ”
Anmeldelse av Villa Rosehagen

Villa Rosehagen
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Jorpeland
Beskrivelse: Rosehagen kultur & næringspark er ein historisk trevilla som ligg vakkert til i stor hage med utsikt over Jørpelandsvågen sentralt på Jørpeland i Ryfylke. Kafedrift med tilbehør av fersk bakverk står i fokus med kvalitetsmat på mange område, alt frå lokal produksjon til foredling av god ryfylkemat. Uteservering i hagen når temperatur og vær tillet dette. I tillegg til kafé har Rosehagen eit galleri og selskapslokale, og er tilrettelagt for å kunne ha ulike arrangement ute i hagen som bryllaup, firmafestar, utekonsertar m.m.  Opningstid kafé og galleri: månd-laurd 11-17, sundag stengt. Grupper på kveldstid etter avtale. Velkommen til å bli vår gjest!
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Flott sted og god atmosfære. Vi satt utenfor med fin utsikt over gjestehavn og rosehage.

Selve rosehagen var ikke noe imponerende syn 1 august.

Service upåklagelig, men maten gjennomsnittlig.

Vi bestilte cheese burger som ble servert med ciabatta. Burgeren var god, men dessverre veldig kompakt. Kunne med fordel vært saftigere. Burde også blitt servert med biffkmiv, da ciabatta er veldig vanskelig å skjære i.

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, Pabl079

Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Flott sted med hyggelig personale, men maten bortsett fra kakene var en stor skuffelse. Vi bestilte chevre salat og Club sandwich. Chevre salaten var fantasiløst lagt opp med salat som var delvis brun i kantene. Club sandwichen besto av mye brød og salat. Ok kylling, men baconet var halvstekt og slapt. Avrundingen var bra med gode kaker

Takk, s_lvew
Anmeldt 9. juli 2020

En vakker ettermiddag i begynnelsen av Juli, valgte vi å spise middag i Rosehagen. Det var sol og varmt, og det var heldigvis ledig bord ute i hagen. På vei gjennom bygningen, fikk vi sett litt på interiøret. Veldig staselig og flott!
Ute var det minst like fint! Nydelig utsikt over havnen og fjorden, og ikke minst den fine parken med roser og andre blomster!
Menyen var ikke veldig omfattende, men tilstrekkelig til at vi fikk bestilt Sild på fjøl (3 typer sild) og Stekt ost. Jeg hadde sild, og den var veldig god. Det samme var tilbehøret. Fantastisk flatbrød bl.a. Kan anbefales !
Det eneste som trakk litt ned, var at det ble levert en liten smørboks fra Tine. Når Rosehagen ønsker å ha et konsept som de har, bør de kunne ha bedre kvalitet på smøret.
Det var også litt negativt at utvalget av øl er veldig tynt. Pils passer ikke spesielt bra til Sild. JEg savnet Bayer eller stout!
Men siden det var varmt i solen, rant pilsen lett ned.
Servicen var utmerket. Betjeningen var hyggelig, korrekt, og påpasselig.
Jeg gleder meg til neste anledning!

Takk, arnechristensen
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Vi ble invitert på lunsj til Rosehagen.
Det ble en usedvanlig trivelig opplevelse.
Personellet trivdes åpenbart med jobben sin. Alltid smilende med en god latter på lur. De tok seg tid til å slå av en prat, men var de likevel våkne for alle rundt seg.
Maten var smakfull og delikat presentert.
Med trivelig selskap, strålende vær og praktfull beliggenhet gir totalen en klar topp-skår.

3  Takk, 52Drugis
Anmeldt 25. juni 2020 via mobile enheter

Villa Rosehagen er virkelig verdt et besøk.
Nydelig beliggenhet, med utsikt ut over Jørpelandsvågen.
Masse godt på menyen, og man kan få et glass god vin, eller et glass øl.
Silde tallerken kan anbefales. Tre typer sild av god kvalitet, med brød, nydelig knekkebrød, rømme mm.
Nydelige små poteter, men stekt med hvitløk, det passer ikke til silda. Potetene var forøvrig gode de, men til en annen tett.
Chevre salat, bare prøv.

Dato for besøk: juni 2020
2  Takk, bj_rntrondt

Reisende som så på Villa Rosehagen, så også på

Har du vært i Villa Rosehagen? Del dine erfaringer!