Petter Dass og Alstad kirke

Hyggelig guide. Synd vi ikkekunne komme inn i bygning og kirke. Litt overdrevet at det ikke var... les mer

Anmeldt 23. juni 2021
Torill S
Kiel, Tyskland
Hyggelige opplevelser hos Petter Dass

Flott museum og stilig beliggenhet. Se filmen også ! Beregn ca 1 -1,5 time til besøket Kirken fikk... les mer

Anmeldt 25. juli 2020
thomassM9203QZ
Östersund, Sverige

Anmeldt 5. juli 2019 via mobile enheter

Et hyggelig besøk i prestegården og kirken, et enkelt live teater og privat omvisning i kirken av presten.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Sisselbl
Anmeldt 13. august 2018 via mobile enheter

En stopp her anbefales virkelig. Gi deg god tid. Anbefaler å følge guiding både i kirka, i Petter Dass-museet og se å filmen i museet. Kafeen hadde hjembakte kanelsnurrer, kaker og andre fristende lunsjretter. Og hyggelige helgelandsjenter betjente denne med god service.
Utstillingen i 2 etasje fikk virkelig mening med guide. Og guidende, de unge damen fra Helgeland, ga meg følelsen at ekte «vare» for inngangsbilletten.
Guiding levert på helgelandsdialekt gjorde at museet stilte i en egen klasse, i forhold til de fleste attraksjoner/turistkontor i Nordland, som har guider fra andre steder eller fra utlandet.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, Jorun S
Anmeldt 25. juli 2018 via mobile enheter

Vi besøkte Margrethes cafe for å spise den nydelige fiskesuppen. Fiskesuppen er laget av kortreist mat det vil si lokale råvarer. Cafeen ligger flott til med panoramautsikt til naturskjønne omgivelser . Blid og serviceinnstilt betjening gjør at vi kjente oss godt ivaretatt .

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Anita K
Anmeldt 19. juni 2018 via mobile enheter

Vi hadde enn fin opplevelse, fikk også informasjon om museets fasiliteter og muligheter. Det ligger i fine omgivelser og gir mulighet for ro med en tur i kirken eller ute i det fri. Anbefales.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, 119sissele
Anmeldt 19. juni 2018 via mobile enheter

Alstadhaug kirke og minnemonumentet av Petter Dass er virkelig en historisk opplevelse. Museumet ligger vakkert til ved sjøen. Kort kjøretur fra fergeleie.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, 966kari_