Nydelig plass verdt å besøke

En utrolig flott by med masse gammel små bebyggelse. Husene står tett i tett rundt en liten havn... les mer

Anmeldt 15. juli 2021
714kjetilj
Kristiansund, Norge
Koselig og verdt å få med seg.

Verdt å besøke, særlig på soldager. Veldig koselig og sørlandsk. Mange små og søte spisesteder og... les mer

Anmeldt 10. juli 2021
christianlomsdalen
Bergen, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Skudeneshavn
Anmeldt 19. juli 2020

Vi lastet ned appen "Tilbakeblikk i Skudeneshavn" og fulgte denne. Det var en positiv opplevelse. Fin digital guding rundt i Skudeneshavn. Det er imponerende å se hvor godt trehusbebyggelsen er bevart, og det var interessant å få et innblikk i byens historie. En slik runde kan med fordel kombineres med et besøk i byens museum (veldig interessant) og på "verdens minste kafe".

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, 348alft
Anmeldt 21. juli 2019

Utrolig sjarmerende småby med svært rik historie på sørspissen av Karmøy. Ble bygd opp rundt det rike sildefiske. Svært godt bevart bygningsmasse fra slutten av 1700-tallet og 1800-tallet, med empir som dominerende stilart. Fredet som kulturmiljø. Blondehuset (gjestgiveri/tidligere skysstasjon) er fra 1730. Smale og idylliske gater, historiske roser, parkområde, flere gallerier, gamle sjøboder og sjelden godt bevart kulturmiljø gjør dette til en kulturhistorisk perle. Middag på Smia anbefales. Besøk i den lille kjellerpuben hos Lundin likeledes. Hit vil vi komme tilbake.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, KnutS193
Anmeldt 2. mai 2019 via mobile enheter

Fantastisk fin småby som har bevart sitt unike særpreg frå seilskutetida på ein fin måte. Fine hus, sjarmerende smale gater og smug. Fin park i enden av gamlebyen. Her kan ein rusle rundt i timesvis, sjå på dei fine husa, nyte detaljane og finne roa. Dessverre var der ein sur og kald nordavind under vårt besøk tidleg i mai, men det var ikkje til hinder for at vi forelska oss i byen.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, Rerons
Anmeldt 17. februar 2019 via mobile enheter

Etter en god middag på Smia så passet det fint å rusle i bedagelig tempo gjennom søragada i Skudeneshavn. Unik gammel trehusbebyggelse som er verdt ett besøk. Det tar ikke lange tiden for å få med seg det meste her så dette bør alle som tar turen til Karmøy benytte seg av.

Dato for opplevelse: februar 2019
Takk, tor56Haugesund
Anmeldt 13. oktober 2018

Unik gammel trehusbebyggelse , intim og koselig småbåthavn og en flott park er også verdt et besøk.
Anbefales .Var innom en minikafe med hyggelig vertskap og økologisk mat.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Tommy F