“En kulinarisk opplevelse langt ute i havgapet.”
Anmeldelse av Dahmsgård Utsira

Dahmsgård Utsira
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Utsira
Anmeldt 12. juli 2021

Vi var noen venner som besøkte Dahmsgård for en god middag. Men vi visste ingenting om stedet fra før, da vi ikke fant noen anmeldelser om stedet. Men vi ble møtt av hyggelig betjening, rolig og koselig atmosfære, og full restaurant. Bygget er en nedlagt skole, og temaet i restauranten var basert på akkurat det.
Menyen var hovedsaklig rettet mot havet.
Forretten vi tok var Varmrøkt hval servert med diverse garnityr og godt brød, anbefales. Prosecco ble drukket til forretten.
Hovedretten ble fisken Lange, med en løk-Bechamel saus som var toppet med bacon og sølvløk, og ble servert med potet på siden. Det ble en flaske Riesling til hovedretten. Vi ble enige i at dette kanskje er det beste fiskemåltidet vi har spist på mange år. Fisken var perfekt og tilbehøret høynet hele måltidet. Full score fra oss. :-)
Vi avsluttet denne flotte opplevelsen med en marengsis med salt/søt karamellsaus.
Anbefaler stedet på det sterkeste.

1  Takk, Erlingel

Har du vært i Dahmsgård Utsira? Del dine erfaringer!