Romsdalseggen om Blånebba.

Utfordrende og flott fjelltur! Spektakulære utsiktspunkt over Romsdalen. Tok buss opp til... les mer

Anmeldt 16. august 2020
lenarM5552ZF
Ferien

Romsdalseggen fantastisk tur opplevelse. Bør absolutt prøves hvis du er på disse kanter. Er en litt... les mer

Anmeldt 14. august 2020
418erikf

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 8. august 2020 via mobile enheter

Fin tur for folk med litt erfaring med å gå fjelltur. Vi tok buss fra Åndalsnes, gratis parkering ved kulturhuset, ca 10 min. gange fra bussholdeplassen ved Tindesenteret. Bussturen bestilte vi enkelt på nett. To bratte stigninger de første 5 km. Ta det med ro, nyt utsikten og pass på å fylle vannflaskene. Det er ikke vann når du kommer opp på eggen. Ta en avstikker til Blånebba (1310 moh), det er vel verdt det. Ca 45 min hver vei i normalt DNT tempo. For å komme opp på eggen, er det partier med litt klatring. De bratteste partiene er utstyrt med kjettinger for å holde seg fast. Noen partier er veldig luftige, så dette er ikke en tur for de med høydeskrekk. Nedstigningen er lang, og det er tungt på knærne. Lurt å planlegge en pause for å hvile beina, og ikke bli for ivrig med å komme raskt ned. Siste drikkevannspost før- og etter eggen er markert med skilt, så følg med på skiltene underveis. God tur!

Takk, Norwegianhead
Anmeldt 8. august 2020 via mobile enheter

Flott sted med gode turmuligheter. Mange fine aktiviteter men man bør booke de mest attraktive tidlig noe som er litt synd side været varierer mye Vestlandet

Takk, Dream468463
Anmeldt 7. august 2020

Vi skulle egentlig ta bussen kl 09.30, men kom tidligere enn forventet til Åndalsnes. Bussen som skulle gå 08.30 sto på skysstasjonen da vi kom, og ventet faktisk 5 min slik at vi fikk parkere bilen å bli med. Magisk service!!!
Turen over eggen var fantastisk, nedstigningen mot Åndalsnes var tung. Det blir gondolbane ned neste gang!
Takk for oss!

Takk, Tramezzan
Anmeldt 5. august 2020 via mobile enheter

En superdigg tur. Kosa mæ igjennom hele turen. Litt bratt på slutten, når man skal ned til Viewpount Rampestreken. Viktig med gode sko.

Takk, Fjellgeita1
Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Likte fasiliteter godt og fikk mye mer enn jeg hadde forventet! Godt utstyrt kjøkken med alt man trenger. Rolig sted med nydelig utsikt! Anbefales

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 614sapira