Super tur selv på en overskyet dag

Vi gikk å vimset i skyene så vi fikk ikke sett så mye. Litt utfordrerne de første 2 timene og ikke... les mer

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med VisitNorway.com

Anmeldt 2. august 2021
nidarosfoto
Luft og glede

En fin morgen med lettskyet vær gikk vi på bussen i Åndalsnes 8:00. Vi kjørte inn til... les mer

Anmeldt 1. august 2021
hohygen
Lørenskog, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Helt fantastisk fjelltur. Nokså tung, med krevende partier. Skummelt på Eggen. Det tar omtrent en time å gå ned fra toppen til Åndalsnes, og det tar på knærne etter en tøff tur over eggen.

2  Takk, jonasbgr
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

For en opplevelse! Denne fjellturen tok oss omtrent 7 timer. Ikke anbefalt å ta med små barn siden det er krevende tur. Utsikten er verdt alt! Det verste for oss var å gå ned det man befinner kun trerøtter som trapper. Det var veldig gjørmete og glatt mot slutten.

4  Takk, 614sapira
Anmeldt 22. juli 2020

Selv med relativt sterkt utviklet høydeskrekk var dette en fantastisk tur! God trening for vilje og hjertemuskel opp de første bakkene fra start, så skrekkblandet fryd over selve eggen. Noen steder var det virkelig skummelt, men mesteparten av turen gikk på bred nok kam til at det var helt OK. Tungt med 1.200 meter nedover på slutten, men utsikten fra trappene rundt Rampestreken var også mektig.

Takk, SmilyBergen
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde en fantastisk tur over Romsdalseggen. Turen vår tok ca 6,5 timer totalt, inkludert mange pauser og ut på Rampestreken. Det var generelt lite folk over eggen, men når vi kom til Rampestreken sto vi ca. 30 min i kø for å komme ut. Det tyngste med turen er de siste høydemeterne ned fra Rampestreken til Åndalsnes. Her er det bratt nedstigning for slitne bein :-)

Takk, marthenes
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Hadde en nydelig tur over fjellet med perfekt vær. Etter en bratt start måtte vi skifte til en lettere bekledning, så ikke vits å starte turen godt kledd. Men etter hvert man kommer oppover fjellet er det godt p kunne kle på seg igjen når de flatere partinene kommer.

Fantastiske scener venter på toppen. Dette var en ubeskrivelig flott tur som anbefales på det sterkeste!

Turen gikk raskere en antatt, og tok noen korte puser med litt drikke og bananer/nøtter. Viktig med nok vann!

På vei ned rampestreken var det mye folk og trafikk, så går noe tregt nedover.

Takk, sivertuhr