Kunne vært en fantastisk fjelltur

Kjempefin hike. Vi var uheldig å gikk turen i tåke og regn, så egentlig ikke 5 stjerner for denne... les mer

Anmeldt 2 uker siden
Oslo33
Oslo, Norge
Luft og glede

Anmeldt 1. august 2021
hohygen
Lørenskog, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

En fin morgen med lettskyet vær gikk vi på bussen i Åndalsnes 8:00. Vi kjørte inn til Venjedalssetra, og gikk opp mot eggen. Først en god time i en skikkelig motbakke, så en liten flate og fikk nyte litt av fjellet, før vi kløv videre opp mot eggene. Litt potensielt ruskevær gjorde at vi ikke tok Blånebba, men det gikk bra. Vi gikk til høyre og bortover mot egen, først opp på Mjølva, og det var en luftig og herlig opplevelse. Så over til selve eggen, en vakker egg som strekker seg og bortover. Etter Mjølva oppleves som ganske lett. Tureyned fra Gondolen tok hardt på knær og legger.

Dato for opplevelse: juli 2021
1  Takk, hohygen
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Dette var en tur for livet. Nå er det blitt en plass for turismen. Etter å ha gått eggen for 3dje gang ble vi særdeles skuffet over å ha sett Eggen og gondolen. Altfor mye folk . Kø overalt . Søppel overalt rundt restauranten. Kø ned til rampestreken. Kø ut på rampestreken og Kø videre nedover. ,men det er vel slik folk vil ha det. 2 timer for å ha ut på rampestreken..
Nå sier jeg takk for meg og ønsker ikke dette mer dessverre. Tenker at det hadde vært finere med vindmøller.

Dato for opplevelse: juli 2021
1  Takk, elthomasito
Anmeldt 13. januar 2021 via mobile enheter

En flott, men krevende tur. Den begynner ganske så bratt oppover, men utsikten på toppen er helt nydelig. Noen luftige partier, så du skal ikke være livredd for høyder. Turen ned tok ca to timer på steintrapp og mye røtter, så det kjentes godt på slitne knær og lår.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, Elin J
Anmeldt 9. august 2020

Utrolig fin topptur. Begynner bratt og hardt. En god del luftige partier rett før Toppen. Da går det rett ned! Har du høydeskrekk er dette en prøvelse for deg, men du får lønn for strevet på toppen! Siste 2 t av løypa går bratt nedover med steintrapper og glatte røtter fra trærne så pass på. Ikke godt for slitne og/eller vonde knær! Passer ikke for barn. Men og/eller ungdom som er i god form eller har gått mye og langt fra før av og er vant med det. Husk klær etter vær, mat og drikke. Gå ikke når det er regn og tåke, da får du null utsikt. God tur :-)

Dato for opplevelse: august 2020
3  Takk, cecilieh656
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Helt fantastisk fjelltur. Nokså tung, med krevende partier. Skummelt på Eggen. Det tar omtrent en time å gå ned fra toppen til Åndalsnes, og det tar på knærne etter en tøff tur over eggen.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, jonasbgr