Familieferie

Fin tur opp til utsiktspunkt. Vi brukte en time og ett kvarter opp alle høydemetrene. Fint merket... les mer

Anmeldt 6. august 2021
Frohan
Sørumsand, Norge
Familietur

Rampestreken er en tursti som ender i et utkikkspunkt og en gondolbane med kafé over Åndalsnes. Man... les mer

Anmeldt 4. august 2021
Erlend1973
Vegarshei, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Tur med jevnt bratt terreng, som bærer preg av mye trafikk. Stedvis mye røtter og stein man kan skli eller snuble i. Flere stoppesteder underveis for å spise niste og nyte flott utsikt. I høysesong bør en enten starte tidlig eller seint på dagen for å unngå kø siste delen opp til Rampestreken. Vi sto i kø ca en time. Det bygges Skylift til denne destinasjonen, usikker på når den er ferdig, drev med sprengningsarbeider nå.

1  Takk, 879sveinf
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Etter ca 45minutt med gange, kom vi til toppen :) Der møtte vi flere som også hadde tenkt å ta bilde ;)

Det var en fin tur som alle klarer å gjennomføre. Vi traff på mennesker i alle aldre! Han som imponerte oss mest, var gutten på 4-5år som virkelig skulle vise hvor rask han var!

Når han klarte det, så skal DU også klare det ;)

Takk, EricGainz
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Startet kl 8 for å unngå før på toppen. Var et par som hadde tenkt samme, men sto maks i kø 5 min på toppen.
Brukte 1 t og 10 min til toppen, da vi er en familie på 2 voksne og 2 barn på 5 og 7 år.
Turen var veldig bratt, og tyngre enn jeg hadde trodd. Men det er verdt det. Brukte totalt ca 3,5 timer på turen da vi tok en god pause på toppen. Da vi gikk nedover var det mye folk på vei opp, de gikk i kø.
Anbefaler å starte tidlig.
Var mye søle og glatt terreng. Anbefaler gode sko.

Takk, 258elisabethl
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Flott tur med oversikt over Åndalsnes og fjellene rundt. Det beste er å starte tidlig, for å unngå køen på toppen for de som skal ta bilder på utsikten. Vi brukte 50 min opp og var SVETTE :-D

1  Takk, Olav59
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Glimrende tur for hele familien. Vil anbefale å starte tidlig for å slippe kø. Vi startet kl0815, og da slapp vi kø oppover og ut på selve Rampestreken. Bør ha gode tursko da underlaget kan være litt glatt. Brukte ca en time opp.

Takk, andreashU2780VO