Familieferie

Fin tur opp til utsiktspunkt. Vi brukte en time og ett kvarter opp alle høydemetrene. Fint merket... les mer

Anmeldt 6. august 2021
Frohan
Sørumsand, Norge
Familietur

Rampestreken er en tursti som ender i et utkikkspunkt og en gondolbane med kafé over Åndalsnes. Man... les mer

Anmeldt 4. august 2021
Erlend1973
Vegarshei, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Anbefales :D
Noe ujevnt terreng og bratt, men en spennende liten fjelltur!

Tar ca 1 til 1 1/2 time oppover i jevnt tempo inkl noen pauser og 1 time nedover.
Dette er blitt en veldig populær fjelltur, så om du ønsker minst mulig folk rundt deg anbefaler jeg og begynne veldig (veldig) tidlig.

Min familie og jeg begynte turen rundt halv 9 på morgenen og måtte stå ca 50min i kø like ved utsiktspunktet for Rampestreken!
Selve utsikten er nydelig, men fortsetter du oppover fjellet i ca ett kvarter kommer du helt på toppen av fjellet, med enda bedre utsikt perfekt plass og ha luchpause!

Totalt brukte vi ca 5 timer

OBS! det var veldig fint vær morgenen vi dro, men ved regn kan terrenget fort bli veldig glatt og enkelt å snuble i;)

1  Takk, TheNorwegianGirl
Anmeldt 20. juli 2020

Vi startet turen med friskt mot. Ble noe overrasket over hvor tungt og slitsomt det var. Angrer oss ikke for denne nydelige opplevelsen. Eneste minuset var litt for mye folk.

2  Takk, Odd-Erik K
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Dette var en super pause fra bilkjøring. En strabasiøs tur til topps, må ha noe kondis for at turen opp skal være OK. Det er kontinuerlig bratt hele veien og gode sko anbefales. Ikke mulig å gå feil. Utsikten på toppen er fantastisk - vi måtte vente 1,5 timer i kø på toppen for å slippe ut å ta bilde som gir litt trekk. Grei tur nedover også. .

2  Takk, ToreS336
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Tur med jevnt bratt terreng, som bærer preg av mye trafikk. Stedvis mye røtter og stein man kan skli eller snuble i. Flere stoppesteder underveis for å spise niste og nyte flott utsikt. I høysesong bør en enten starte tidlig eller seint på dagen for å unngå kø siste delen opp til Rampestreken. Vi sto i kø ca en time. Det bygges Skylift til denne destinasjonen, usikker på når den er ferdig, drev med sprengningsarbeider nå.

1  Takk, 879sveinf
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Etter ca 45minutt med gange, kom vi til toppen :) Der møtte vi flere som også hadde tenkt å ta bilde ;)

Det var en fin tur som alle klarer å gjennomføre. Vi traff på mennesker i alle aldre! Han som imponerte oss mest, var gutten på 4-5år som virkelig skulle vise hvor rask han var!

Når han klarte det, så skal DU også klare det ;)

Takk, EricGainz