Familieferie

Fin tur opp til utsiktspunkt. Vi brukte en time og ett kvarter opp alle høydemetrene. Fint merket... les mer

Anmeldt 6. august 2021
Frohan
Sørumsand, Norge
Familietur

Rampestreken er en tursti som ender i et utkikkspunkt og en gondolbane med kafé over Åndalsnes. Man... les mer

Anmeldt 4. august 2021
Erlend1973
Vegarshei, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Åndalsnes
Anmeldt 9. september 2020 via mobile enheter

Herlig tur opp. Spektakulær og luftig sti. Rampestreken tar seg flott ut på bilder, men er faktisk litt mindre spektakulær i virkeligheten enn på bilder. Anbefaler helt klart turen.

Dato for opplevelse: september 2020
1  Takk, hohygen
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Veldig bratt opp og ned. Det er det verdt. Men unngå køen ut på utkikkspunktet. Gå heller et par hundre meter lenger opp og få minst like god utsikt uten kø Og har du tid og lyst til å gå Romsdalseggen, så er det absolutt å foretrekke⛰

2  Takk, jonasbgr
Anmeldt 28. juli 2020

Fantastisk utsikt fra rampestreken. Startet kl 18 og da var det lite folk. Ingen kø for å ta bilder.

Takk, 307hildeb
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Anbefales :D
Noe ujevnt terreng og bratt, men en spennende liten fjelltur!

Tar ca 1 til 1 1/2 time oppover i jevnt tempo inkl noen pauser og 1 time nedover.
Dette er blitt en veldig populær fjelltur, så om du ønsker minst mulig folk rundt deg anbefaler jeg og begynne veldig (veldig) tidlig.

Min familie og jeg begynte turen rundt halv 9 på morgenen og måtte stå ca 50min i kø like ved utsiktspunktet for Rampestreken!
Selve utsikten er nydelig, men fortsetter du oppover fjellet i ca ett kvarter kommer du helt på toppen av fjellet, med enda bedre utsikt perfekt plass og ha luchpause!

Totalt brukte vi ca 5 timer

OBS! det var veldig fint vær morgenen vi dro, men ved regn kan terrenget fort bli veldig glatt og enkelt å snuble i;)

1  Takk, TheNorwegianGirl
Anmeldt 20. juli 2020

Vi startet turen med friskt mot. Ble noe overrasket over hvor tungt og slitsomt det var. Angrer oss ikke for denne nydelige opplevelsen. Eneste minuset var litt for mye folk.

2  Takk, Odd-Erik K