“Traust kafé med god mat.”
Anmeldelse av Pernille Kafè

Pernille Kafè
Vurdert som nr. 4 av 9 Restauranter i Evje
Beskrivelse: Velkommen til Pernille Kafè på Evje - stoppestedet for deg som er på vei gjennom Setesdalen og ønsker en matbit eller en kaffepause på veien. Du finner oss rett ved Riksvei 9 midt i Evje Sentrum - rundt 6 mil nord for Kristiansand. Vi har servert fastboende på Evje og reisende gjennom Setesdal i mer enn 40 år. Gjennom alle disse årene har vi opparbeidet oss bred erfaring og kunnskap som alltid kommer våre gjester til gode. Vertskapet Olav Andreas og Anita Erdvig er 3 generasjon som driver Pernille Kafè. I vår kafè kan du velge fra en variert meny av både kalde og varme retter. Vi fokuserer på god hjemmelaget mat og husmannskost. Fleksible lokaler og en variert meny gjør Pernille Kafè til et populært valg.
Anmeldt 22. september 2020

Denne helgen ble det både lunch og middag på Pernille. Og hvorfor ikke, det er enkelt og greit, her er det gode parkeringsmuligheter og du får god norsk mat som smaker som forventet. Prisen er helt ok, og porsjonene store. Det eneste som kan forbedres er rydding og vasking av border, det gikk alt for lang tid før bordene ble klargjort, særlig nå i Koronatider.
Et ekstra pluss er den lille butikken med gårdsprodukter og suvenirer.

Dato for besøk: september 2020
2  Takk, JonMortenJ

Anmeldt 13. september 2020 via mobile enheter

Tok en kaffe og vaffel på denne cafeen. Hyggelig interiør og fin utsikt om man vil følge med på livet på utsiden. Gratis parkering på utsiden er et pluss. Cafeen har en stor meny og rikt utvalg av varme og kalde retter. Prisene er kanskje litt i overkant høye i forhold til hva man vil tenke seg å betale på en cafe. Artig med utsalg av safter og syltetøy samt krydder.

Dato for besøk: september 2020
1  Takk, 283ole1984
Anmeldt 17. august 2020

Skal vi en sjelden gang spise på Evje så blir det gjerne på Pernille. En nostalgisk kafé, ser ut som den gjorde for en "mannsalder" siden. Maten er grei, enkel og ikke spesielt spennende. Prisene er det eneste som har fulgt tiden, ca 100 kr for et smørbrød eller en salat. Og de skal ha 10 kroner ekstra for å varme opp karbonadesmørbrødet i mikroovnen.
Stedet ligger sentralt til, og greit å få parkere her, og for de som vil følge med et det fin utsikt over gata.

2  Takk, JonMortenJ
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Familie på 4 - stoppet på gjennomreise og fikk en god lunsj. Elgburgeren var litt spesiell men ikke noe feil med den (den kommer med smeltet brunost). Hyggelig betjening og god atmosfære. Maten for øvrig var helt ok, men litt veikro-ish og enkel meny. Maten kom kjapt. Et helt greit sted for et kjapt måltid.

Takk, 791olam
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Stoppet på gjennomreise for en middag.
Vi spiste kjøttkaker og hamburger. Smakløst og lite delikat. Pommes var bløte, kalde og smakløse.
Ertestuingen seig og sausen utvannet. For tre personer inkludert flaskevann: 750kr! En horribel pris for total mangel på kvalitet.

Takk, 945christoffert

Reisende som så på Pernille Kafè, så også på

Evje og Hornnes, Aust-Agder

Har du vært i Pernille Kafè? Del dine erfaringer!