“Å kaste bort penger på søppel - en novelle”
Anmeldelse av Sognaporten

Sognaporten
Vurdert som nr. 5 av 5 Smått og godt i Aurland
Anmeldt 3. august 2021

Du ankommer sulten og desperat til en ensom plass, du ser skiltet og tenker «endelig noe å spise». Du går inn og får akutt nakkesleng når du ser prisene, men på bildene ser maten veldig god ut, så du bestemmer deg for å prøve likevel.

Du venter i spenning på maten, men når brikka piper slik at du nesten får tinnitus og går for å hente maten, er synet du møter på skremmende og nesten traumatiserende.

Du leter overalt på tallerkenen. Hvor er biffsnadderen? Jeg har letet over hele tallerkenen men finner den ikke. Du begynner å lure på om det var vegetar-meny du bestilte. Du begynner å filosofere om hva pengene dine egentlig gikk til på denne tallerkenen.

Salaten må jo være den samme de brukte på bildet for 4-5 måneder siden, potet-friesene ser ut som de skal til å gro bein og stikke av, og du har enda ikke funnet biffsnadderen.

Du kan heldigvis trøste deg med noen sikkert proteinrike fluer om du klarer å fange de. Det burde ikke være så vanskelig da de er i hele lokalet ettersom søpla utenfor holder på å renne over.

Du burde tenke deg om en, nei to ganger om dette er plassen du har lyst til å investere halve månedslønna di for å få matforgiftning, spysjuke, ptsd og muligens diabetes.

Anbefales ikke på det sterkeste. Sult heller.

1  Takk, Skammelig-mat

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

For alt i verden, styr unna. Alle bensinstasjoner i Norge har bedre mat. Og er billigere. 75kr for en grillpølse. EN GRILLPØLSE. 175kr for en mikroskopisk porsjon biffsnadder. Som ikke var snadder i det hele tatt.
Og selv om man har brukt 700 kr på mat, så koster dassen TI KRONER. Vi brukte skogen bak, som mange andre.
Ingem synlig rengjøring eller desinfisering mellom gjester, ingen plan for smittevern i kø og sitteområde. Skulle ønske man kunne gi minuspoeng.

Aldri mer, neste gang har vi med niste.

Takk, Rune L
Anmeldt 30. juni 2021 via mobile enheter

Vi har spist her noen ganger. Har vært fornøyd. I dag spiste vi biff snadder. Dette tror jeg er den beste jeg har spist. Dette spisestedet kan jeg trygt anbefale.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Odddah
Anmeldt 5. april 2021

Dette er helt hårreisende dårlig! Skittent. Dårlig mat. Dårlig service. At en slik plassering ikke utnyttes er rett og slett tragisk. Selg stedet til noen som kan drive!

Dato for besøk: april 2021
1  Takk, 303lillianl
Anmeldt 29. oktober 2020

Jeg og faren min stoppet her for en matbit da vi kjørte fra Østlandet til Vestlandet. Bestilte en vanlig hamburger med pomfri. Maten smakte bra, og personalet var hyggelig og smilte. Veldig renslig og ryddig var det også. Veldig fin plass å stoppe for å spise mens du er på tur.

Personlig syntes jeg at de andre anmeldelsene er ganske drøye. Her har dere gourmet-forventninger til McDonald’s-priser. Til og med tror at det er circle k og forventer gratis kaffe. Først og fremst se nøye at det står «circle k automat» og ikke en stasjon, slik at de ansatte slipper å ta hånd om innpåslitne, grettne kunder. Til dere jeg sikter til, ta dere sammen. Det er ikke personalet sin feil at dere ikke klarer å lese. Hvorvidt de er renslige eller ikke på generell basis vet jeg ikke, men etter det jeg så var det ryddig og pent. Når det gjelder pris så får de produkter fra Stabburet, noe som kan være grunnen til at det er litt dyrere. Hvis du skal klage på at det er så utrolig dyr mat/drikke der så tenker jeg det er bedre at du går ut derifra og heller stopper innom nærmeste McDonald’s som er feks 193 km unna. Det er ikke mange spisesteder langs veien og da må man nesten forvente at det blir litt dyrt. Til slutt hvis ansatte ikke smiler til deg, så hjelper det kanskje å smile selv;) det er kanskje en grunn til at de ikke smiler hvis du oppfører deg dårlig mot de.

Vil anbefale alle å stoppe innom for en matbit!

Takk for meg.

Dato for besøk: september 2020
Takk, sarahlW4050BM

Reisende som så på Sognaporten, så også på

Har du vært i Sognaporten? Del dine erfaringer!