Enkel og grei trapp og stigning

En rask og fin måte og gå til toppen av Fjellheisen på. Bare å følge skilt til sherpatrappa fra... les mer

Anmeldt 21. juli 2022
BirgitBr
Akershus, Norge
Flott gå tur for store og små.

Flott tur. Ca 30 min opp fra bunne til toppen. Vi gikk fra sentrum å brukte kanskje to timer... les mer

Anmeldt 16. juli 2021
735p_lb
Gran, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Tromsdalen
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Flott tur. Ca 30 min opp fra bunne til toppen.
Vi gikk fra sentrum å brukte kanskje to timer totalt med å gå fra sentrum. Greit merket med skilt.
På toppen kan du kjøpe drikke, mat og is etc.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, 735p_lb
Anmeldt 7. august 2020 via mobile enheter

Helt herlig å gå opp sherpatrappa med 1203 trinn. Flott utført og flere plasser man kan hvile og nyte utsikten over Tromsdalen og Tromsø by. Brukte kun 1 time og 10 minutter opp,med to lengre pauser. Skal gå Sherpatrappa flere ganger.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, SivHege2013
Anmeldt 9. oktober 2019

Flott trimtur for hele familien gjennom hele året, alle årstider. Trygt og vakkert anlagt. Utsikt hele veien

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, Gøril S
Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

En nydelig ettermiddagstur. Solid og flott laget trapp. Sulten på litt fysisk? Trappa opp og gondol ned. Toppen frister med god mat og drikke. Anbefales virkelig

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, KarlE297
Anmeldt 17. juli 2019 via mobile enheter

Endelig tok vi turen. Vi valgte det vi oppfatter som den letteste løsningen, heisen opp og trappa ned. Må jo samtidig nevne at kafeen på toppen av Fjellheisen, har fått en skikkelig ansiktsløfting. Veldig bra utvalg av mat og super service. Bør egentlig omtales separat.

Utsikten fra Fjellheisen og hele turen ned trappa, er fantastisk. Husk gode sko, en vannflaske og kanskje en matpakke/sjokolade. Det er laget koselige rasteplasser underveis. Alle snakker med alle, og på mange språk, så det er en sosial aktivitet.

Tromsø kommune har skiltet godt, slik at trappa er lett å finne. De har også satt opp informative plakater der trappa starter i Tromsdalen.

Vår 8-åring hadde ingen problemer med å gå ned.

Anbefales.

Dato for opplevelse: juli 2019