Elgsafari

Ulike måter å oppleve Dovre & Lesja Aktiv på
Elgsafari
5 anmeldelser
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Hyggelig og omtenksom guide som visste hvor moskusen var å finne. Vi fikk se 2 moskus på nært hold og det var gode fotomuligheter. Flott at guiden hadde med teleskop. Strålende vær og flott landskap. Vi gikk ca 450 høydemeter og totalt ble turen ca 12 km. Vi fulgte gode stier på turen. Mye flott natur å se på i tillegg til moskusen.
Godt med pauser og guiding underveis.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Marianno71
joevenk, Guide på Dovre & Lesja Aktiv, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2021

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

Anmeldt 10. juli 2021

På moskus safari med en kunnskapsrik, morsom og oppmerksom guide. Gode historier, flott tur i vakker natur. Og ikke minst det største av alt, vi fikk se hele 5 moskuser. For en opplevelse, kan anbefales på det sterkeste

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, bentek467

Så bra du hadde en fin opplevelse med oss i Dovre og Lesja Aktiv!

Anmeldt 28. august 2020 via mobile enheter

Safarien startet kl 10.00, fra Hjerkinnhus Motell, og tuarrangør var Dovre & Lesja Aktiv, med Rune Nørstegård som guide. Gruppen besto av 10 personer med forskjellig nasjonalitet, og Rune forklarte på engelsk og norsk, noe som fungere fint.

Dovrefjell viste seg fra sin beste side denne dagen, med sol og vindstille. Vi hadde med egen lunsjpakke, drikke, og gode sko.

Alle pauser ble fylt med lærerik informasjom om fjellets fauna, dyreliv og ikke minst moskusens historie og levesett.

Etter ca to timer fikk vi se tre moskus i det fjerne,  og vi beveget oss i samlet tropp til vi var ca 200 meter fra dyrene.

Vår guide Rune hadde periskop på stativ, pluss kikkerter til utlån.  Vi slo oss ned og spiste lunsj, mens vi tok masse bilder. Etter hvert kom det flere moskuser, men på så god avstand følte vi oss veldig trygge.

Da vi kom ned hadde vi vært ca fem timer på tur, og var strålende fornøyd. Tilsammen så vi 14 moskuser, noe som ikke er en selvfølge.

Takk, solbrillesmil
Anmeldt 5. januar 2020

Etter 2-3 timers vandring i Dovre fjellheim - sammen med vår utmerkede guide og med utsikt til selveste Snøhetta - fikk vi endelig se moskus! Selv med cirka 200m avstand til 2 hann moskuser var det en svært spennende opplevelse som vi aldri glemmer...

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, 712sisselt