StayForLong
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Familie på 4, 2 voksne og to tenåringer, tilbrakte 2 netter på Hjerkinn Fjellstue. Første dagen tok gutta en 16 km rusletur til Knutshøa, med retur via Hageseter. Jentene tilbrakte en dag på hesteryggen. Islandshestene som er på Hjerkinn Fjellstue tølter som bare det! Dag to ble det Snøhetta.
Rommene er rene og skikkelige. Frokosten bar preg av covidretningslinjer; mye pålegg i engangsinnpakning.
Vi kommer svært gjerne tilbake!

Takk, tfwl
Kirsti Hjerkind, Owner på Hjerkinn Fjellstue og Fjellridning, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. august 2020

Tusen takk for tilbakemelding! Ingenting er som å tølte over viddene på Dovrefjell :-) Velkommen tilbake!

Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Vi var 2 familier på tur og totalt 10 personer. Selv om vi ikke var overnattende gjester ordnet de sykler, hentet oss på stasjonen, serverte oss kaffe og ordnet opp slik at vi fikk en kjempefin tur til en overkommelig pris. Neste gang booker vi overnatting!
Takk for strålende humør og service!

Takk, blitho

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Da ser vi frem til overnattingsbesøk neste gang :-)

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Flott beliggenhet når man skal sykle Tour de Dovre. Hotellrommet var fint med eget bad. Maten har dessverre litt forbedringspotensiale - i forhold til andre overnattingssteder vi var på i samme område så var maten her skuffende. Betjeningen varierte veldig i serviceinnstilling, noen var veldig hyggelige og hjelpsomme, andre lite serviceinnstillte.

1  Takk, Elin I

Tusen takk for tilbakemelding! Vi skal ta til oss kommentarene om maten og serviceinnstillingen hos noen, og gjøre det bedre til neste gang :-)

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Hjerkinn ligger vakkert til og det var både rent og pent over alt. Det som trekker ned var mangel på respekt for korona- anbefalinger og eneste mulighet for mat var dagens 3-retters som var dyrt og smakløst. Antok at en Fjellstue med sin lange historie ville satse på god hjemmelaget mat. Den gang ei.

Oppsummert:
Hyggelig betjening. Terningkast 5. Kom med forslag til Tour de Dovre via fjellet bak fjellstuen. Da unngår en RV29.

Rom: Terning kast 6 fordi rommene er som på bildet.Rent og pent, gode senger.

Middag: Terning 1 av 6. Kr:350 for tre-retters som bestod av suppe uten smak, middag var elgkarbonader som smakte som kjøpe-kjøttkaker, overkokte grønnsaker med en smakløs saus. Dessert vafler (nei ikke varme) med litt is og noen få jordbær. Det beste av hele måltidet var jordbærene, de smakte fortreffelig.

Frokost var god. Buffet med mange typer brød og pålegg til enhver smak.

Matpakke kr 95 og termos med kaffe kr:55

Hva trekker ned?
Koronareglene: Vi var noen som ble satt tett sammen og da vi reagerte var responsen fra betjeningen-«eneste muligheten vi hadde». Det holder ikke.Det kunne løses med at noen ble plassert i salongen eller to bordsettinger. Vi som gjester skal slippe å gå i diskusjon om 1-meters regelen.

Å tilby gjester kun tre - retters til kr:350 er drøyt. Om maten hadde vært god ville det vært verd prisen. Her var det terningkast 1 av 6.

Takk, H2O40

Tusen takk for tilbakemeldinger! Vi skal ta til oss kommentaren om middagsserveringen, og se hva vi kan gjøre for å forbedre oss der. Velkommen tilbake ved en senere anledning! :-)

Anmeldt 5. januar 2020

Den mangegenerasjoners familiedrevne Hjerkinn Fjellstue er et sted vi ønsker å komme tilbake til. Vi bodde der sommeren 2019 (3 netter) og opplevde flott beliggenhet, hyggelige mennesker, avslappede omgivelser, lyse og trivelige rom, den beste service og god norsk mat. Islandshester, lamaer og grisen var en fornøyelse å observere og klappe for både voksne og barn. Rideturer med hestene var tydeligvis svært populært – mange morsomme historier med bilder fra turene ble delt rundt middagsbordene om kvelden. Selv deltok vi på en fantastisk moskus-safari. Etter 2-3 timers vandring i fjellet sammen med vår utmerkede guide og med utsikt til selveste Snøhetta, var vi så heldige å få se moskus! Selv med cirka 200m avstand til moskusen var det en svært spennende opplevelse som vi aldri glemmer!
Alminnelig god form (den ene av oss var 67 år) og godt skotøy anbefales da man aldri vet hvor langt man må gå for å oppnå målet … vi gikk til sammen 14 km med en god del (relativt) bratt terreng.

Romtips: Be om rom med utsikt
Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, 712sisselt

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Så gøy at dere fikk ett moskus :-) Rideturene våre er svært populære ja, så det bør dere få med dere neste gang.