Anmeldt 26. juni 2020 via mobile enheter

Abelvær gård, et gammelt handelssted
Vi overnattet 4-5 juni i bestemors stua
Fikk servert en nydelig middag og en flott frokost, tross corona tider
All ære til vertskapet
Reiser gjerne tilbake ved en annen anledning

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, petterh58
Anmeldt 7. august 2019

Abelvær er et gammelt handelssted. Her på stedet drev familien Brandtzæg handel, fisketilvirkning, notbruk, fraktefartøyer og gårdsdrift fra 1802 og er innehaver av Olavsrosa, som er en hedersutmerkelse som pryder bare 100 kultursteder i Norge. Stedet er i familiens hender den dag i dag. Ekteparet er svært hyggelige og yter ypperlig service overfor sine gjester. Vi bodde i Borgstua som er stor og rommelig for både en og to familier. Abelvær kan anbefales på det varmeste.

Takk, engempet
Anmeldt 30. juli 2019

Vi leide "Borgstua" med 4 soverom i tillegg til stor stue, kjøkken 2 bad og wc. Gode senger, nyvasket og rent sengetøy. Kjøkken med alt utstyr. Her mangler du ingenting for et lengre opphold heller. Vi spiste 3-retters middag på gården som viste seg bi en stor høydare. Aspargessuppe til forrett, lokal rein til hovedrett som smeltet på tunga og sjokoladefondant til dessert. Alle rettene var nydelige og holdt et høyt nivå som en kan forvente på eksempelvis en god restaurant. Godt utvalgte viner til en hyggelig pris satte en prikk over i-en for måltidet. Frokosten var også av god standard. Anbefaler på det sterkeste å besøke Abelvær gård!

Romtips: Borgstua passer god for en familie. 4 soverom, 2 bad, stue, kjøkken med mere.
2  Takk, Henrik Richter H
Abelvaering, Owner på Abelvær Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1. august 2019

Takk for hyggelig besøk og gode ord om stedet vårt.
Velkommen tilbake ved en senere anledning.

Med hilsen
Birger

Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

En nydelig og herskapelig gård - et tidligere handelssted hvor historien suser i veggene. Utrolig hyggelig betjening som tar seg svært godt av oss, men er også en del av historien siden stedet har gått i generasjoner. Rommene er over det vi forventet og maten er utsøkt. Anbefales.

Takk, JohnKSelven
Anmeldt 15. juli 2019

Familiene overnattet på Abelvær Gård etter et impulsbesøk juli 2019. Fantastiske omgivelser og atmosfære. Abelvær Gård er en perle med meget hyggelige rom som tar deg 100 år tilbake i tid! Vertskapet er meget hyggelige og gjorde sitt ytterste for er best mulig opphold! Om du er lei av standard hotellrom er dette noe for deg. Anbefales!

Takk, Niklas W
Abelvaering, Owner på Abelvær Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2019

Takk for besøket og for hyggelig omtale. Vi satte stor pris på det.
Vi kan kanskje være litt vanskelige å «katagoriser» og forventningene gjestene har kan være litt varierende. Derfor er det ekstra hyggelig å vite at man «treffer».

Mvh Birger