Flott sted men med inngangsbillett?

Et vakkert gammel fiskevær, men en enterance fee på 100 kr per capita uansett formålet med besøket... les mer

Anmeldt 1. juli 2021
Obotty
Sogndal, Norge
Kjære Nusfjord 29.6.21

Var innom Nusfjord i skikkelig dårlig vær med regn og vind. Vil allikevel si at det var en meget... les mer

Anmeldt 29. juni 2021
123terjeh
Bergen, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Nusfjord
Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Seerverdig - godt formidlet lokalhistorie. Besøk gjerne bakeriet. Ta med kameraet for her er det mye artig å knipse. Krykkja liker å posere foran kameraet.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, veronicabS1374NY
Anmeldt 27. juni 2020

Vi er en familie på fem som skulle innom Nusfjorden og spise litt. Veldig fint landskap, men når vi skulle ned til selve Nusfjorden ble vi bedt om å betale 100 kroner per person. Ingen familierabatt eller barnerabatt, og dette var kun for å få besøke stedet. Alt for dyrt for oss, så vi snudde. Trekker ned inntrykket av Lofoten, negativ opplevelse.

Dato for opplevelse: juni 2020
10  Takk, Turistfrabergen
Anmeldt 17. august 2019

Tilbragte en natt i rorbu. Koselig og rolig liten plass med ett par restauranter hvor vi fikk servert lokal mat av god kvalitet, men det var litt dyrt.

Takk, HMB70
Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Kr 100 pr pers for å komme inn i det nedlagte fiskeværet blir dyrt for en familie. OK, men veldig "turistifisert".

Takk, BeAa30
Anmeldt 24. juli 2019

Vi tilbrakte en uke i rorbu med Nusfjord som base og reise rundt på Lofoten. Å være i Nusfjord var veldig koselig hvor du har bakeri med ferske ovnsbakte bakvarer, en liten pub med kjempegod pizza og god drikke samt flere severdigheter. Det er absolutt et koselig sted å slå seg til ro hvor du har det du trenger på et lite lokalt sted.

Parkering fungerte fint den uken jeg var der og det er en stiv pris med 100,- for inngang for turister, men samtidig så forstår jeg de må gjøre det for å begrense antallet og kunne vedlikeholde området. Anbefaller en rorbu med brygge ned mot vannet hvis du skal være der, og ikke de inne i Nusfjord fiskeværet. De blir litt for tett på folk til min smak.

1  Takk, Anders80