Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Vi bodde her i forbindelse med sykkeltur på rallarvegen. Hotellet har nylig blitt renovert, og fargevalget var fint og stilfult. Rallarrommet var enkelt, men behagelig. Gode senger, og fin utsikt mot vannet. Jeg er enig i mange av kommentarene om at det gjerne kunne vært noen knagger for å henge opp jakker ol. Ellers var rommet veldig fint, og vi sov godt!

Hovedretten var helt fantastisk, hjorten smeltet på tungen! Desserten kunne jeg sikkert spist en porsjon til av! Laksen til forret var enkelt, men smakfull. God stemning og hyggelige servitører.

Resepsjonistene var også superhyggelige, og veldig "serviceminded".

Lite minus for matpakken, her var den blit litt våt etter tomatene og agurken. Synes det hadde vært bedre med noe enklere pålegg, som for eksempel brunost eller kjøttpålegg som ikke blir så fort "soggy". Ellers supert med valgfri saft fra safteriet!

Vi kommer helt sikkert igjen, og takker for oppholdet :)

Takk, siri r
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2021

Hei Siri,

Tilbakemeldinger fra våre gjester er veldig viktig for oss og vi setter pris på at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse.
Det er kjekt å lese at dere hadde et flott opphold hos oss. Når det kommer til knagger, er disse nå på plass i de fleste rom. Vi har også valgt å gå over til at gjestene smører matpakker selv, kontra at hotellet smører. Vi opplever at våre gjester setter pris på denne friheten.

Vi synes det er ekstra stas at du trekker frem personalet og maten som ble servert til middag som høydepunkt ved oppholdet.
Vi håper å se dere igjen ved en senere anledning.

Anmeldt 20. juli 2021

Pris svarte ikke til våre forventninger. Hotellet var nyrenovert, med en nydelig fellestue! MEN vi fikk tildelt et knøttlite rom som dunstet maling. Ikke en eneste knagg/hylle til å henge fra seg ting på. Middagen var også langt under pari. Fortett og dessert var god. Men hovedretten, svinestek, var smakløs med lite tilbehør. På toppen av det hele skulle vi betale 150 kroner pr matpakke! Definnetivt et hotell jeg ikke vil anbefale ti andre.

Takk, mari_bryne
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2021

Hei Mari B.
Vi setter pris på at du tok deg til å gi en tilbakemelding på oppholdet ditt ved nye Hotel Finse 1222. Vi kan bare beklage at oppholdet ikke leverte til forventningen.

Tilbakemeldinger fra våre gjester er noe vi tar på alvor. Det er nå gjort endringer på matpakketilbudet samt at det er kommet knagger på de fleste rom.

Jeg vil også takke for at du tok deg tid til å kommenter hvor flott det er blitt i våre fellesområder selv om oppholdet ikke svarte til forventningene.

Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Dyktig, serviceinnstilt kjøkkensjef og kreative kokker! Meg og 4 venner bodde ikke på Finse 1222, men tok kontakt med kjøkkensjef på epost om vi kunne få bestilt bord. Det tok knapt 3min før vi fikk svar om han kunne ringe oss litt senere for å avtale nærmere.
Her ble vi ønsket velkommen og spurt om våre preferanser mellom fisk, svin, storfe og hjort.
Ikke bare var vår 3retters middag formidabel og hjorten tilberedt så den SMELTET på tungen, men vi følte oss velkommen og ØNSKET selv om vi ikke bodde på hotellet.

Ja, det er dyrt. Ja det er bare 3retters middag. Men når du har gått på Blåisen, gått tur eller syklet hele dagen er dette riktig sted å få god service!

Romtips: Prøv restaurantens 3 retters middag. God service og dyktige kokker!
Takk, 572ina
Carsten Johannesen, Daglig leder på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2021

Kjære 721ina,

Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding.

Det er hyggelig å lese at dere hadde en god opplevelse i restauranten vår og at maten smakte.
Alle våre gjester skal selvsagt føle seg velkommen uavhengig om de bor eller ikke. Neste gang du kommer til Finse håper jeg jo dere velger å teste rommene våre også.

Mvh
Kjøkkenet og Team Finse 1222

Anmeldt 17. juli 2021

Hotellet lokker med høy standard og historisk sus, men leverer ikke i forhold til pris. Rommet var bra. Frokost, forrett og dessert var bra, men hovedrettene var pregløse og tunge. De fleste av betjeningen var positive og åpne, men noen hadde etter min vurdering en litt bråkjekk og «jålete» kommunikasjon.

Jeg ønsker stedet alt vell, men mener det trenges mer samsvar mellom verdier hotellet ønsker å stå for og pakken som tilbys.

Mulig jeg hadde feil forventninger. Men neste gang jeg er på Finse blir nok Finsehytta lokaliseringen.

Takk, ingeborgr579

Hei ingeborgr579

Takk for at du tok deg tid til å gi oss dine tilbakemeldinger vedrørende ditt opphold her på Hotel Finse 1222.

Standarden på hotellet har fått et kjempeløft fra mars 2019 - juli 2021, hele hotellet er total renovert, fra gulv til tak - her er det ikke spart på noe. Alt er nøye gjennomtenkt av vårt arkitekt- og interiørteam - Snøhetta. Som har dratt paralleller tilbake til tiden Alice Fagen Klem drev hotellet på tidlig 1900 tallet.

Dette er første gang vi har fått en negativ tilbakemelding på maten vår, de fleste av våre gjester har gitt restauranten og kjøkken meget hyggelige tilbakemeldinger, man får store og gode porsjoner. De fleste som besøker oss ila sommeren har enten gått mye i fjellet eller syklet Rallarvegen, noen som fører til stor appetitt - vi kaller det ikke "fine dining", men "dining fine". God mat til en rettferdig pris og størrelse.

Alle våre ansatte er nøye selektert, og gitt grundig opplæring.

Det er godt å høre at rommet var bra, og at forrett og dessert falt i smak. Husk at våre menyer varierer fra sesong til sesong, så om du ønsker å gi hovedretten en ny mulighet får du sjansen til det senere i høst.

Ha en fortsatt fin sommerferie!

Vh
Carsten Johannesen
Daglig leder

Anmeldt 10. juli 2021

Ankom Finse 1222 mandag 05.07.21 og fikk anvist et uferdig knøttlite rom i kjeller. Det fantes overhodet ikke hverken knagger eller hyller/skap til å henge fra seg noe som helst så vi var nødt til å legge klær utover gulv.
Badet var iskaldt med flislagte gulv uten påslåtte varmekabler. I hele rommet var det 1,ETT lys som ikke lot seg slå av men bare dimmet seg noe ned .
Ved hjelp av teip og en T-skjorte fikk vi rommet mørkt. Hadde tatt med lesestoff men det er ikke lett å lese uten lys ved senga. Utsikten begrenset seg til å se rett inn i en snøfreser. Sengen kunne knapt kvalifisere til en dobbeltseng.
Såpedispenser i dusj var teipet på vegg og lå på dusjgulv med såpen utover.
Med tanke på at vi betalte 5200,- Nok for en natt, inklusive middag og frokost/niste må vi at dette er sterkt overpriset for et produkt som i beste fall kan sies å være halvferdig.
Rommene er også, i allefall i kjeller, svært dårlig lydisolert slik at vi nær sagt kunne høre hva som foregikk på naborommene.

Romtips: Vent med å reise hit til hotellet er ferdig
Takk, ballek2020
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2021

Hei ballek2020

Takk for at du tok deg tid til å gi en tilbakemelding på oppholdet på Hotel Finse 1222.
Det er synd at vi ikke leverte en bedre hotellopplevelse denne gangen. Dette beklager vi på det sterkeste.
Vi tar tilbakemeldinger fra våre gjester på alvor og sengelamper og knagger er nå på plass på alle rom.

Jeg vil igjen si takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi håper at du ved en senere anledning ønsker å gi oss en ny sjanse hvis du returner til Finse.