Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Ikke verdt pengene. Vær obs på:

Rommene: vi bestilte familierom, men da vi kom var det kun vanlige rom ledig og vi måtte derfor pent ta til takke med det. Rommene er meget små og har ikke f.eks: room service, TV, safe, strykejern, telefon eller lignende. Sist jeg bodde på like lite rom var i Tokyo.

Hygiene: Generelt dårlig hygiene. Totalrenovering bør også inkludere vindusvask, men ikke er her på Finse 1222. Klaget også på stappfulle søppelkasser på toalettene. Fikk til svar at de skulle si fra til «Renhold», men det så helt likt ut dagen etter. Lobby og sofaer bør også få en overhaling med støvsuger. Det bør også gåes over med klut på alle overflater.

Hotellet generelt: Små fellesarealer og renoveringen kan på ingen måte sies å være ferdig. Utearealer er fylt med klappstoler fra IKEA. Maling og annen «oppussing» er gjennomført med slett håndverk. Ikke noe levende lys tent eller noe annet gjort for å gjøre atmosfæren god. Den ene middagsstuen med mønstret tapet er pen, men du må komme til første bordservering om du skal få sitte der. Tørkerommet var kaldt så klærne var våte dagen etter.

Mat: Frokosten var helt ok. Prøvde ikke matpakkene men de koster visstnok 150 kroner per stykk og er soggy. Middagen var god, men servicen dårlig. Vi hadde bord 20:00 og møtte opp til tiden men måtte vente 50 minutter før vi fikk bord. Fikk hovedretten servert 21:55 og var da veldig sultne. Det er ingen lunsjservering (kun folierte baguetter). Melkerull koster 50 kroner og i isdisken lå det kun en sort igjen.

Service: Dårlig service generelt. Må vente lenge i resepsjonen (som også fungerer som bar). Isbitmaskinen på «hotellet» fungerer ikke og den ansatte i resepsjonen forsøkte å åpne vinflasken med kniv helt til vi gjorde obs på at det var skrukork.

Oppsummert: Det eneste som skiller Finse 1222 fra DNT Turisthytte er prisen ($$$$$) og at man hos DNT får køyeseng, mens hos Finse 1222 får man dobbeltseng.

Takk, ingrock
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2021

Hei Ingrid S.

Her har vi dessverre ikke levert godt nok på noen områder.
Dette beklager vi på det sterkeste.
Vi setter pris på at du gir oss en ærlig tilbakemelding og vil ta dette til etterretning i det kontinuerlige arbeidet med å utvikle og forbedre nye Hotel Finse 1222.

Ta gjerne kontakt med meg direkte på servicemanager@hotelfines1222.no for videre oppfølging av dette hotelloppholdet.

Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Beliggenheten gir terningkast seks alene, men betjeningen og maten ble prikken over i'en. Vi har hatt tre netter på Finse 1222 denne gangen. Fine turer i fjellet - ja, vi var veldig heldige med været - som toppes med en deilig tre retters middag. Her har de ansatt gode kokker og kelnere som både kan vin og service. Lysten til å komme tilbake er stor - kanskje en vintertur?

Takk, KnutLS

Hei Knut.

Først vil jeg takke deg for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding på oppholdet ved nye Hotel Finse 1222.
Det er veldig gledelig å lese at dere hadde et flott opphold og veldig hyggelig at du trekker frem både mat og betjening som «prikken over i’en».

Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake på en vintertur.

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Vi bodde her i forbindelse med sykkeltur på rallarvegen. Hotellet har nylig blitt renovert, og fargevalget var fint og stilfult. Rallarrommet var enkelt, men behagelig. Gode senger, og fin utsikt mot vannet. Jeg er enig i mange av kommentarene om at det gjerne kunne vært noen knagger for å henge opp jakker ol. Ellers var rommet veldig fint, og vi sov godt!

Hovedretten var helt fantastisk, hjorten smeltet på tungen! Desserten kunne jeg sikkert spist en porsjon til av! Laksen til forret var enkelt, men smakfull. God stemning og hyggelige servitører.

Resepsjonistene var også superhyggelige, og veldig "serviceminded".

Lite minus for matpakken, her var den blit litt våt etter tomatene og agurken. Synes det hadde vært bedre med noe enklere pålegg, som for eksempel brunost eller kjøttpålegg som ikke blir så fort "soggy". Ellers supert med valgfri saft fra safteriet!

Vi kommer helt sikkert igjen, og takker for oppholdet :)

Takk, siri r
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2021

Hei Siri,

Tilbakemeldinger fra våre gjester er veldig viktig for oss og vi setter pris på at du tok deg tid til å skrive en anmeldelse.
Det er kjekt å lese at dere hadde et flott opphold hos oss. Når det kommer til knagger, er disse nå på plass i de fleste rom. Vi har også valgt å gå over til at gjestene smører matpakker selv, kontra at hotellet smører. Vi opplever at våre gjester setter pris på denne friheten.

Vi synes det er ekstra stas at du trekker frem personalet og maten som ble servert til middag som høydepunkt ved oppholdet.
Vi håper å se dere igjen ved en senere anledning.

Anmeldt 20. juli 2021

Pris svarte ikke til våre forventninger. Hotellet var nyrenovert, med en nydelig fellestue! MEN vi fikk tildelt et knøttlite rom som dunstet maling. Ikke en eneste knagg/hylle til å henge fra seg ting på. Middagen var også langt under pari. Fortett og dessert var god. Men hovedretten, svinestek, var smakløs med lite tilbehør. På toppen av det hele skulle vi betale 150 kroner pr matpakke! Definnetivt et hotell jeg ikke vil anbefale ti andre.

Takk, mari_bryne

Hei Mari B.
Vi setter pris på at du tok deg til å gi en tilbakemelding på oppholdet ditt ved nye Hotel Finse 1222. Vi kan bare beklage at oppholdet ikke leverte til forventningen.

Tilbakemeldinger fra våre gjester er noe vi tar på alvor. Det er nå gjort endringer på matpakketilbudet samt at det er kommet knagger på de fleste rom.

Jeg vil også takke for at du tok deg tid til å kommenter hvor flott det er blitt i våre fellesområder selv om oppholdet ikke svarte til forventningene.

Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Dyktig, serviceinnstilt kjøkkensjef og kreative kokker! Meg og 4 venner bodde ikke på Finse 1222, men tok kontakt med kjøkkensjef på epost om vi kunne få bestilt bord. Det tok knapt 3min før vi fikk svar om han kunne ringe oss litt senere for å avtale nærmere.
Her ble vi ønsket velkommen og spurt om våre preferanser mellom fisk, svin, storfe og hjort.
Ikke bare var vår 3retters middag formidabel og hjorten tilberedt så den SMELTET på tungen, men vi følte oss velkommen og ØNSKET selv om vi ikke bodde på hotellet.

Ja, det er dyrt. Ja det er bare 3retters middag. Men når du har gått på Blåisen, gått tur eller syklet hele dagen er dette riktig sted å få god service!

Romtips: Prøv restaurantens 3 retters middag. God service og dyktige kokker!
Takk, 572ina
Carsten Johannesen, Daglig leder på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2021

Kjære 721ina,

Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding.

Det er hyggelig å lese at dere hadde en god opplevelse i restauranten vår og at maten smakte.
Alle våre gjester skal selvsagt føle seg velkommen uavhengig om de bor eller ikke. Neste gang du kommer til Finse håper jeg jo dere velger å teste rommene våre også.

Mvh
Kjøkkenet og Team Finse 1222