Anmeldt 12. september 2021

Store forventninger, som dessverre ikke ble oppfylt. God mat og hyggelige folk i restauranten. Likevel ble det et skuffende opphold, vi fikk enkle rom med verdens minste bad (?), det var (for) mange gjester på hotellet og (altfor) mye bråk om natten. I sum var oppholdet ikke verdt en relativt stiv pris.

Romtips: Ligg unna «rallarrommene» i kjelleren.
Dato for oppholdet: september 2021
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Takk, terjeb121
Anmeldt 4. september 2021 via mobile enheter

Me hadde ønskje om å sjekka ut det ny-renoverte Finse 1222, trass i at prisen på overnattinga var i høgste laget.
Hotellet er pietetsfullt pussa opp. Bruk av fargar og material i samspel med lys og naturen utanfor dei store og mange vindauga er svært vellukka.
Rommet me vart tildelt låg i underetasjen, med utsyn til munningen av Finsetunellen. Ikkje optimalt når ein ønskjer å ta inn lys og stemning frå vidda. Eg har ikkje krav til store hotellbad, men når bad/toalett er so lite at dusjen vert ein “integrert” del av toalettet og handkleopphenget vert det mykje søl.
Middagen var god og personalet imøtekomande. Frukosten var på standard lavpris-hotel nivå.
Hadde ikkje prisen på opphaldet vore so høgt, ville me og hatt lågare forventingar til det som møtte oss.
Når prisen er ekstra høg, forventar me og noko ekstra av hotellet. Det er ikkje nok at det ligg i fantastisk flott natur på Finse.

Dato for oppholdet: september 2021
1  Takk, Stay45842172571
Anmeldt 22. august 2021 via mobile enheter

Har syklet Rallarvegen i mange år og bodd på flere hotell, inkl Finse 1222. Forventningen, med bakgrunn i markedsføring av det nyoppussede hotellet og den stive prisen, var høy.
Resepsjonen var hyggelig, men skuffelsen ble stor da jeg kom til rommet. Elendig, ukoselig rom i kjelleren; seng, en stol og taburetter til nattbord. Knøttliten dusj; toalett og alt ble vått da det ikke var plass til glass rundt hele dusjen. Dette holder ikke mål, da prisen er over det dobbelte av mye hyggeligere, større og bedre rom på bra hotell f:eks Geilo eller Flåm.
Middag OK, men ikke mer: God potetsuppe vichysoisse, god ossobuco av hjort med noe seigt kjøtt, tørr brownies. Meget hyggelige/ dyktige servitører i spisesalen både under middagen og til frokost. Prisnivå i baren ; kr 129.-/halvliter Hansa.

Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, Sunshine42054095826
Anmeldt 11. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk beliggenhet. Nydelige fellesrom med plass til alle om hotellet var fullt. Her fikk hele storfamilen slappet av og funnet roen. Vi hadde 2 overnattingen med fantastisk middager som overgikk alle forventninger, frokost og lunsjpakker som forventet. Ta kontakt med kjøkkensjefen ett par dager før dere ankommer om dere har spesielle behov, det gjorde opplevelsen komplett for oss. Blid og imøtekommende betjening.
Ja, det koster å bo på ett historisk hotell. Finse 1222 ligger på høyfjellet med unik utsikt til isbre og fantastiske turmuligheter for alle aldre og ferdighetsnivåer. Masse flott fjellflora langs Rallarveien og spennende geologi med Blåisen, svære jernholdig steinblokker og den sprekeste syklet til Flom og tok toget tilbake samme dag. Dermed fikk alle slitt seg passe ut og fikk nyte hotellivet. Dette er ett hotell med sjel og historie. Liker dere historie besøk Rallar museet på andre siden av jernbanen. Det satt den eldre garden spesielt pris på. Herlig med bilfrie og TV frie omgivelser. Her senket vi skuldrene og nøt tiden sammen.

Takk, Wanderer39558682163
Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Hotellet er nydelig oppusset :-)
Og beliggenheten er fantastisk
Men når man kommer frem etter en lang dag på sykkel på Rallarveien og bestiller et glass hvitvin forventer man super service til dette prisnivået.
Ingen i baren kan noe om vin… jeg ender opp med å få siste rest av en flaske og alt for lite i glasset til kr 119. Ikke bra!!!!!! Kunne forventet det på et annet billig hotell, men ikke her.
Rommet er ikke rengjort, vi klager og de gjør rent. Når vi senere dusjer mangler håndkler og toalettpapir. Heller ikke til forventningene

Atmosfæren på hotellet er flott og stemningen er god.
De skryter på hjemmesiden av lokal kortreist mat, men vi ender opp med and fra Tønsberg
Supergod middag, men ikke skriv at dere bruker lokale råvarer fra omgivelsene deres.

Alt i alt super beliggenhet og stemning, men prisnivået pr døgn pr pers står ikke i samsvar med service, kunnskap ++

Du må ikke bo der om du sykler Rallarvegen. Sikkert koslig på andre steder i nærheten til en mye rimeligere penge.

Dato for oppholdet: august 2021
1  Takk, fruhinsch
Tir Jacobsen, Guest Services / Front Office på Hotel Finse 1222, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. august 2021

Hei fruhinsch

Takk for at du tok deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss fra opphold deres ved Hotel Finse 1222.

Jeg er helt enig med deg at man må kunne forvente bedre service i baren en det dere opplevde etter en lang fjelltur. Heldigvis har vi flere dyktige ansatte som kan mye om vin og annen drikke. Beklageligvis var det ikke disse dere traff på. Vi jobber med å utvikle alle ansatte til å ha et godt kjennskap til våre produkter, både når det kommer til mat, drikke og selve hotellet. Dette er noe vi jobber for, og jeg tror vi blir bedre og bedre for hver dag.

I forhold til middagen, så stemmer det at anden ikke kan regnes som lokalmat, men den er kjøpt hos lokalleverandør. Majoriteten av kjøtt, fisk og grønnsaker som blir brukt på hotellet kommer fra produsenter lokalisert på Voss, Flåm og i Hol kommune. Vi føler derfor at vi har et sterkt fokus på kortreist mat.

Det er veldig kjekt at du trekker frem stemningen på hotellet og at dere synes det har blitt «nydelig» hos oss.
Vi er veldig fornøyd med hvordan hotellet har tatt form og gleder oss til å vise det frem til besøkende.

Vi håper å se dere igjen på Hotel Finse 1222 ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen

Tor J.