Nordkapp, reinsdyr og samiske familier

Bestill på forhånd
fra
USD 137,52
per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Nordkapphallen på
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Selve turen ut til Nordkapplatået var utrolig fin, selve platået og klippen likeså - i midnattssol. Men utstillingene og filmen inne på senteret var en gedigen skuffelse. Sære temaer (hva har et Thai-konge-museum å gjøre på Nordkapp?), ingen rød tråd, litt tilfeldig sammenraskede elementer m tidvis svak kobling til stedet. Senteret er ikke et slikt sted verdig. Bare ren kommers. Mitt råd: dropp senteret og spar 250 kr/person. Parkering og uteområdet er gratis.

Dato for opplevelse: juli 2021
1  Takk, Flyer22722233174
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Pris for 3 voksne pluss parkering er 950kr, det føles som et ran. Ikke verdt pengene. Det blir for dumt å betale så mye for å få lov til å komme til suvenirbutikk og kafé. Kommer ikke tilbake.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, junib2017
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Vi ankom dessverre en dag med tjukk tåke, men samtidig var det en opplevelse i seg selv. Vi mistet utsikten, men hadde samtidig fordelen av å kunne ta annerledes bilder ute på platået. Lysshowet og filmen inne var en spektakulær opplevelse. Fint å ha vært der!

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, SveinH843
Anmeldt 24. juni 2020 via mobile enheter

Vakkert men dyrt! Og litt provoserende at man ikke fikk noe valg om å la vær å ta med bil inn, å la vær å gå på museet. Men jeg kan forstå det økonomiske aspektet også. Men vi fikk sjokk av prisen på 700 nok for to pers og bil.

Museet var fint, tanker det hadde vært kult med en bokhandel som kunne solgt reisebøker, samiske fortellinger og andre relaterte bøker. Samt at museet kunne h spilt på flere av historiene.

Men særlig likte jeg stemningen i grotta og kapellet, det var deilig med lyset og musikken.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, dorthesKS
Anmeldt 2. august 2019 via mobile enheter

Det er noe magisk og noe som tiltrekker hardt higet etter å komme til 71grader nord. Og det er magisk på sitt vis. Du kommer ikke lenger på fastlands Europa. Og det er virkelig er stort mål å nå.
Inngangsbilletten er stiv, det er ikke gratis. Men sammenlignet med mye annet, så kan det forsvares. Fint bygg med restaurant, utstilling, kino og gavebutikk.

Utsikten er magisk, det er spesielt uansett årstid man velger. Sjøen og himmelen lever sitt eget lille univers.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, aleandrab