“En mat- og vinopplevelse jeg aldri glemmer!”
Anmeldelse av Mielcke & Hurtigkarl

Mielcke & Hurtigkarl
Vurdert som nr. 2 av 254 Restauranter i Frederiksberg
Kjøkken: Dansk, Moderne, Internasjonalt, Fusion
God for: Forretningsmøter
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservater
Omgivelser: Frederiksberg
Anmeldt 29. mars 2016

Hadde booket bord for 7-retters middag med vinpakke, men totalt talte jeg 12 serveringer inkludert mellomretter. Restauranten ligger ved inngangen til «Frederiksberg have» i stille og flotte omgivelser, ca. 30-40 minutters spasertur fra sentrum (Københavns Hovedbanegård). Ankom noe tidlig, og benyttet tiden til å rusle rundt i parken.

Restauranten var i hyggelige og luftige lokaler, uten for mange bord. Enkelt og stilrent. Maten og service var førsteklasses. Kelnerne var oppmerksomme og profesjonelle. De satte virkelig gjesten i sentrum. I tillegg hadde de en kunnskapsrik sommelier som tydelig hadde et lidenskapelig forhold til vin. Hver rett og hver vin, kom med en historie om geografi, råvare og smak. Jeg hadde her min til nå, aller beste mat- og vin-opplevelse.

Etter 3-4 timer forlot jeg Mielcke & Hurtigkarl med et smil om munnen og en følelse av ekte lykke. Drar definitivt tilbake når muligheten byr seg.

Dato for besøk: juli 2015
1  Takk, PerLeon

Anmeldt 18. mars 2016

Hvilken perle dette er i det danske gastronomiske landskap. Alt ser så unnselig ut når du ankommer. Ingen oppdekking, ingen blomster, betjening i nesten dagligdags antrekk.

Men ikke før har du satt deg til bordet, før profesjonalismen gjør sitt inntog. Du er i de beste hender og du utsettes for en høyverdig og behagelig betjening som gir deg akkurat hva du ønsker til enhver tid. Og i det øyeblikk de første smaksretter settes foran deg som iøynefallende og særdeles smakfulle aperitiffer, er du klar over at du skal gjennom en gastronomisk reise som bare de beste kan anrette det. Dette er hva jeg vil kalle et bevisst nyskapende kjøkken med øye til mange smaksretninger fra de enkelte verdenshjørner alt etter som. Viner er satt sammen med rettene slik at det hele fullendes slik som enhver matelsker bare kan ønske det. Dette er et imponerende konsept på europeisk toppnivå. BRAVO!

Dato for besøk: mars 2016
Takk, NilsMS
Anmeldt 14. august 2015

Vi var her for å feire sølvbryllup, vi var heldige med været og kunne sitte utenfor med et glass champagne før maten. Atmosfæren, maten og vinen var perfekt, jeg skulle ønske jeg hadde råd til å gå hit oftere.

Dato for besøk: juni 2015
Takk, Tortobi
Anmeldt 1. juli 2015

Det var bra service fra man satt foten innenfor døren til man gikk. Vinen var satt sammen på en ypperlig måte med maten. Anbelfales.

Dato for besøk: juni 2015
Takk, Sten71
Anmeldt 30. juli 2014

Alt var godt, maten, vinen, atmosfæren, lokalene. Apperitfene spiste vi udendørs i hagen, det ene gode etter det andre. Kjempe koselig å sitte der ute i den vakkre hagen. Da vi var ferdige med apperitifene var det hoderetter innendørs i like vakkre lokaler. Alt var så smakfullt og elegant. Ikke noe overflødig, bare enkelt og godt som det skal være. Kommer igjen når som helst. Takk.

Dato for besøk: juli 2014
    • Atmosfære
Takk, HDJons

Reisende som så på Mielcke & Hurtigkarl, så også på

København, Sjælland

Har du vært i Mielcke & Hurtigkarl? Del dine erfaringer!