Gratis avbestilling frem til 09.10.22
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Dette var et helt tragisk opphold fra ende til annen. Men det værste er at eiere tillater seg å lyve om gjestene på Tripadviser når vi skrev vår omtale. De skrev et svar fullt av løgner om oss for å forsvare seg selv. Maken til uprofesjonell måte å møte kritikk på har vi aldri opplevd. Vi har vært i kontakt med politiet i etterkant, så alvorlig mener vi deres oppførsel har vært. De forsvarer kritikken med å fremstille gjester på så grotesk måte at man er nødt til å slette innlegget. I vårt tilfelle ble vi beskrevet som hevngjerrige fordi de takket nei til reklame på min Instagram og vi ble beskyldt for å kaste reker på ansatte. Begge deler er selvsagt bare noe de dikter opp, men det er skremmende at de velger å lyve for å fremstå bedre enn de er. Dette forklarer hvorfor et så dårlig sted har så god omtale. Negativ omtale presses bort på denne utspekulerte måten. Men det får stå til, de får bare skrive usannheter om oss, men sannheten skal fram uansett. Bare så det er helt klart har vi ALDRI kastet reker på noendet er jo latterlig å lyve om sånt. Derimot sa vi fra at rekene var gamle. De stinket. Personalet nektet for dette, så vi holdt en reke frem til dem og spurte om de ikke vær så snill kunne se/lukte på dem, slik at vi kunne slippe å spise mat som stinket ammoniakk. Rekene var helt seige. De nektet å se på dem, men tok reken vi viste dem og kastet i søppeldunken. Så spurte de om de skulle rydde vekk resten, noe vi takket ja til. Vi fikk ikke noe tilbud om ny mat. Så her var det enten å spise råtten mat eller gå sulten til sengs... aldri opplevd maken !!!!
Det stemmer at jeg tilbød dem omtale på Instagram mot gratis middag i forkant, men det var ikke noe jeg tenkte mer over og SELVSAGT hadde full respekt for at de avslo. Vi har god nok økonomi til å betale selv, selvsagt, ellers hadde vi ikke dratt på tur. Men det hender jeg, som andre med mange følgere, foreslår et samarbeid. Dersom hotellet hadde takket ja, hadde jeg uansett avbrutt samarbeidet og betalt middagen selv. Jeg reklamerer ALDRI for noe jeg ikke kan stå inne for. Dette var bare noe av det som ikke svarte til forventningene. Her kommer resten, og uansett hvordan personalet bortforklarer og smisker med alle som leser, så lover vi at dette er vår sanne opplevelse av dette forferdelige stedet:
1. Nesten umulig å få parkering
2. Vi hadde inntrykk av at det var et spabad, dette var kun for et enkelt rom ( stod et sted med liten skrift)
3. Hotellet prøver å fremstå som et badehotell, men det er ikke noe sted å bade, ingen strand og man ser ikke engang havet fra hotellet, kun fra en egen hytte de har i tillegg dvs et rom får denne muligheten.
4. Det er ingen steder å sitte! Det er en liten, gammel sofa pluss noen få pinnestoler i baren, dette er eneste ‘lounge’, så vi som kun hadde en dårlig 120-seng hadde ikke noe sted å slå oss ned og slappe av. Ingen steder vi kunne sette oss å f eks lese. Dette er vel et minimum??
5. Rommet var dårlig. Lite og mørkt. Når man dusjer blir det vann overalt. Det stinket gammelt. Mannen min hadde bukser i skapet, disse luktet gammelt dagen etter, så han orket ikke bruke dem.
6. Skittent! Både på rommet og i spisesalen! I disse corona-tider var dette veldig ekkelt. Det hadde det jo vært uansett.
7. Vi hadde bestilt et glass drikke når vi kom, og satt i spisesalen. Alle bord var klissete og fulle av smuler/matrester. Vi spurte pent om bordet kunne vaskes. Den unge jenta ( den minste av de to lyse) ble da tydelig irritert. Vasket halve bordet, og spurte frekt om det var bra nok for oss! Det var rester av leppestift på glasset.
8. Det var ikke mulig å få noen form for lunsj på hotellet. Vi håpet vi kunne spise der siden det regnet ute. Siden det ikke gikk spurte vi om tips til spisesteder, det ene stedet hun tipset om var stengt, det andre var en cafe på et akvarium for barn. Ikke hva vi så for oss når vi hadde bryllupsdag og barnefri. Et minimum av kunnskap for et hotell uten servering av lunsj er at de bør vite hvor man kan finne et godt sted.
9. Vi sa fra om vår misnøye til eier av hotellet og ble kun møtt med masse selvforsvar og tydelig irritasjon og fiendtlighet. Tydelig et menneske som ikke taklet kritikk. Arrogant og nedlatende. Hun smilte bare hånlig av hva vi prøvde å formidle. Bare litt ydmykhet hadde vært fint.
10. Vi fikk svært dårlig mat. Rekene stinket ammoniakk og var farlig å spise. Vi spiste noen, men sa så fra at de var dårlige. Det var etter vår snakk med eier, så da hadde personalet tydelig blitt enige om at det var oss som var problemet. De nekter å se/lukte for å se om maten var dårlig. Bare tok asjettene og tilbød ingen ny mat. Har ALDRI opplevd maken!!! Vi klager svært sjelden på maten, men når man er redd for å spise råtten mat må man jammen ha lov å si fra.
11. Et umulig sted å sove. Det er så lytt og man hører naboen gjennom veggen. Hører det knirker og smeller i dører.
12. Føltes som å bo på museum, masse gamle møbler som luktet og ikke kunne brukes, bare søte på bilder. Fullstendig ukomfortabelt.

Sånn... da prøver vi på nytt, så blir det spennende å høre hva slags usannheter eier dikter opp for å redde seg selv denne gang.
Men det får stå til, vi unner ingen en så dårlig opplevelse. God sommer

Romtips: Unngå dette hotellet!!!
2  Takk, Elisabeth P
Bettina Salesjö, Ägare på Strandflickornas Havshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2021

Kära Elisabeth!
Jag har drivit mitt hotell i över 30 år och för mig är fin service det viktigaste som finns - "gästen har alltid rätt". Men när det kommer till gäster som helt obefogat beter sig illa mot min personal tar mitt tålamod helt slut. Gällande er polisanmälan - jag ser fram emot att få kontakt med dem och ge min syn på saken. Jag har aldrig någonsin tagit bort ett dåligt inlägg på Tripadvisor - det varken kan eller vill jag göra - däremot försöker jag att bemöta eventuell kritik sakligt. Som alla kan se har vi per dagens datum betyg 4 av 5 här på Tripadvisor. Av 215 recensioner har vi 91 utmärkt, 81 mycket bra, 29 genomsnittligt, 6 dålig och 8 hemskt.
När det gäller räkorna - det var inget fel på dem alls - jag åkte extra till hotellet på kvällen för att provsmaka dem - alla andra gäster som åt skaldjur den kvällar var jättenöjda och deras skaldjur kom med samma leverans. Om ni kastat räkor eller ej på personalen - här står ord mot ord - jag väljer att tro min personal i det här fallet. En annan detalj jag valde att utelämna i mitt förra svar - det ni tog bort - är att ni kallade en av mina unga sommaranställda för "jäkla ADHD-unge". Jag tror och hoppas att det inte var er mening att hon skulle höra/förstå vad ni sa, men det gjorde hon. Hennes arbetsdag blev inte den bästa...
Om ni var besvikna för att vi inte ville ha ett samarbete eller om det var något annat som hänt längs vägen får jag nog aldrig veta, men faktum är att från det ni klev in genom vår dörr var ni jättearga och besvikna - innan vi ens hade haft kontakt.

Svar på dina punkter;
1. Vårt hotell byggdes 1904 - på den tiden fanns det förstås ingen biltrafik, därefter har kvarteret vuxit upp efterhand med ny bebyggelse och vägar etc, det är förklaringen till att vi inte har någon stor p-plats där alla våra gästers bilar får plats. För att underlätta parkeringsfrågan hyr vi granntomten, där våra gäster kan stå fritt hur länge de vill, dess platser räcker dock inte till alla. Vid hotellentrén har vi informationslappar med förslag till vart i kvarteret man kan parkera, så om man vill ta den hjälpen, så kan man alltid hitta en parkering max 5 minuters promenad från hotellet. Vi har aldrig påstått att vi har p-platser till alla gäster. Denna anklagelse gentemot oss är helt obefogad.
2. Precis som du skriver har vi informerat dig om att vår jacuzzi inte är till för andra gäster än dem som bokar våra hus vid havet. Att ni har fått intryck av att ni skall kunna använda denna jacuzzi kan vi inte hjälpa. Även denna anklagelse är helt obefogad.
3. Att man inte alls kan se havet från hotellet är ren lögn. Man kan se havet ifrån 6 av våra hotellrum. Vi har aldrig påstått att man kan se havet från alla våra rum. Badstrand "Pinnevik" hittar du 350 m bort. Ännu närmare hittar du klippor och badstegar i "Tornevik"- 100 meter bort. Vi har aldrig påstått att vi har någon egen strand. Denna anklagelse är också helt obefogad.
4. Vi har en vacker, grön sammetssoffa i vår matsal, den är från sekelskiftet, men fräsch och jätteskön att sitta i. I övrigt har vi 26 sittplatser i vårt orangeri - stolar vid bord - vi har aldrig påstått att vi har en lounge - men det står högt på vår önskelista, vi hoppas kunna erbjuda våra gäster det snart! I vår matsal har vi utöver soffa två bord med stolar för 8 personer. Vi har inga stolar i baren, som ni påstår, pga covid. Vi har utöver det många sittplatser i vår trädgård, stolar, soffor och solstolar. Att det regnade när ni var här kan vi dessvärre inte ta på oss ansvaret för.
5. Ni hade bokat vår minsta och billigaste rumstyp med en 120-säng som vi dubbelbäddat. Detta står klart och tydligt i er bekräftelse. Rummet är litet - helt riktigt - och kan upplevas mörkt när det är oväder på utsidan. Dock finns det flera taklampor att tända och sänglampa för god läsning. Ert påstående om att det stinker gammel är ren lögn. Vi får höga betyg för vår renlighet på alla siter.
6-7. Då vi talades vid i matsalen på kvällen sa ni att det var smulor kvar på bordet i orangeriet på eftermiddagen efter morgonens frukost. Detta är en befogad anklagelse - givetvis skall det inte finnas det - jag har pratat med min personal om detta, så att vi undviker att det händer igen. Vi har de mest hektiska veckorna på året nu i juli, så det är en förklaring - inget försvar - till att vi hade missat detta. Detta ber jag så hemskt mycket om ursäkt för. I övrigt stämmer inte ert påstående om att vi har det smutsigt - men när 65 gäster äter frukost - i omgångar pga covid - blir det ibland lite skärp på golvet och spill under frukosttiden - i dessa covidtider håller vi avstånd till våra gäster så gott vi kan under just frukosttiden - detta städar vi bort så snart gästerna har lämnat matsalen för att få det fräscht tills kvällens gäster anländer.
8. Vi har aldrig påstått någonstans att vi serverar lunch på vårt lilla hotell. Då vi har ett litet kök skulle vi inte hinna ha en öppen lunchrestaurang mellan frukost och middag. Vår personal tipsade er om Havets Hus bistro, som ligger i anslutning till akvariet. Restaurangen har en stor, härlig uteservering, inomhus en enklare inredning, och maten får för det mest väldigt fint betyg. Vi brukar tipsa om denna restaurang när det gäller lunch då den ligger väldigt nära oss och våra gäster brukar alltid komma tillbaka nöjda efter besöket. Den andra restaurangen vi tipsade om är NH5, den restaurang i Lysekil som anses som en av de bästa. Att ni valde att vilja ha er lunch kl 16,15 på eftermiddagen och att det råkade vara stängt någon timme mellan lunch- & middagsservering är inte något vi kan ta på oss ansvaret för. I Sverige serveras lunch på restauranger normalt fram till kl 14,00 eller möjligen 15,00. Denna anklagelse gentemot oss är helt obefogad.
9. När jag träffar missnöjda gäster (vilket är oerhört sällsynt bör tilläggas) slutar det i princip alltid med att de känner sig bra bemötta och ersatta/kompenserade på rätt sätt. Men någon gång ibland - under mina 30 år i branschen - är de lätt räknade på en hands fingrar - så märker jag att gästen har bestämt sig för att vara missnöjd, och låter mig inte få komma till tals och alls. Då väljer jag att inte lägga mera energi och tid på den gästen eftersom mina dagar är bråda och jag har många, många trevliga gäster att i stället lägga tiden på. Detta var fallet i mitt möte med er.
10. Räkorna har jag redan kommenterat längst upp i detta inlägg, men i tillägg kan jag nämna att vi var 4 i personalen som provsmakade dem och alla mådde finfint efteråt. Ni åt förrätt och varmrätt - i ert förra inlägg - som ni tog bort efter att jag lagt mitt svar - skrev ni att ni fick vara utan mat den kvällen, vilket är lögn.
11. Vi verkar i en sekelskiftesvilla - givetvis är det lite lyhört.
12. Inga av våra möbler luktar illa. Vissa av dem är säkert lite okomfortabla - det var så på förra sekelskiftet när hotellet byggdes. Men de är inte ofräscha - detta är en lögn.

Till er som orkat ta er igenom och läsa alla dessa punkter - jag ber er utöva lite källkritik - en av oss parter ljuger - ni får själva lista ut vem - och till er som väljer att tro att jag talar sanning - er önskar jag varmt välkomna till oss i framtiden!

Vänliga hälsningar från Bettina/Ägarinna av Strandflickorna i Lysekil

Anmeldt 16. februar 2020 via mobile enheter

Må oppleves Fantastisk hotell Hyggelig betjening, herlig atmosfære, koselige rom i eldre stil. God mat og gode drinker Vi kom tilbake, og gang nummer 2 leide vi Havsateljen nede ved havet. Det var utrolig spesielt

Dato for oppholdet: februar 2020
Takk, Nina S
Strandflickorna, Receptionist på Strandflickornas Havshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. februar 2020

Hej! Vilken underbart härlig recension! :) Den tackar vi så mycket för! Det gläder oss att ni hade en trevlig vistelse och att ni den här gången fick testa på att bo i vår vackra Havsateljé. Ni är mer än välkomna tillbaka till oss!
Vi önskar er en fin dag!
Med varma hälsningar Lina,
Strandflickorna

Anmeldt 9. februar 2020 via mobile enheter

Nydelig plass ved havet, super koselig og intimt hotell med sjel. Lite men veldig sjarmerende. Veldig god mat, både middag og frokost. Anbefaler denne perlen og gleder meg til neste tur som jeg håper ikke er så lenge til;).

Dato for oppholdet: februar 2020
Takk, Åse D
susanneStrandflicka, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. februar 2020

Hej Åse och tack så mycket för denna fina recension, det gläjder oss här på Strandflickorna. Ha det så bra tills vi ses nästa gång! Vänliga hälsningar Susanne Hero

Anmeldt 4. september 2019

Et helt herlig hotell med restaurant nesten ute i havet. Veldig bra service og god mat. Interiøret var utrolig koselig. Tips: kjøp noe godt å drikke og sett deg ute i hagen. Virkelig et sted å anbefale.

Dato for oppholdet: april 2019
Takk, 494katrina
susanneStrandflicka, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. september 2019

Vad roligt att läsa er recension om oss. Vi tackar så mycket för dessa fina rader. Vi önskar er varmt välkomna åter!

Anmeldt 4. august 2019 via mobile enheter

Mor , far og tenåring delte rom. Vi bodde i strand villaen.Helt ok. Rent og pent. Ok wifi. Retro stil og enkel standard. Beliggende på kaien. Anbefales for korte opphold . Frokosten er best i hovedhuset. Anbefaler å betale litt ekstra for å spise der.

Dato for oppholdet: august 2019
1  Takk, EinarH117
susanneStrandflicka, Receptionschef på Strandflickornas Havshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2019

Tack snälla för att ni tog er tid att skriva några rader om oss, det uppskattar vi verkligen. Ha en fortsatt fin sommar!