“Meget gode kaker og kaffe”

Ekspedisjonen Vertsbrygge
Vurdert som nr. 1 av 2 Restauranter i Nyksund
Kjøkken: Sjømat, Norsk
Anmeldt 18. august 2021 via mobile enheter

Har hørt mye om Nyksund, så vi var veldig spent på stedet og kjørte ut ditt fra Sortland. Siste stykket var smal grusvei. Vi parkerte på en avgiftsbelagt parkeringsplass som lignet en middels innsjø.

Stedet så mer sliten og kjedelig ut enn mange steder i Lofoten. Så det ble et kort opphold med kake og kaffe. Innvendig var det pent og den tyske damen som serverte oss fortalte om stedet. Kakene vi kjøpte var svært gode, det samme var kaffelatten.

2  Takk, P1870UJtoms

Anmeldt 1. august 2021

Vi ankom et sted i Nyksund som var viden kjent for kvalitet.
Vi ble møtt med en kelner som var stum, evt. manglet evner ifht standard kommunikasjon.

Tre timer før ankomst hadde vi booket bord, og fikk beskjed om at var ok - og at bord ville være klart.
Da vi ankom Ekspedisjonen, fikk vi beskjed om å vente...(!)

Da vi til slutt fikk bord, ble vi møtt av en kelner som åpenbart ikke hadde sansen for kommunikasjon.
Fyren slengte menyen på bordet og gikk. Etter et par minutter returnerte han til bordet. Sto der, så på oss, og sa ikke ett eneste ord. Weird!
Vi leverte en bestilling, og fyren gikk.

Etter en kjapp diskusjon, bestemte vi oss for å stikke, gikk til disken og ga beskjed om dette. Vi fikk da til svar at rettene ville være klare ila 5-fem minutter.

Okay... vi gikk tilbake til bordet. Kort tid senere fikk vi en gjennomstekt biff - som var bestilt medium.
Min spaghetti carbonara med tørrfisk var kjempegod!

Men, og totalt sett - dette var mangelfull service. Prisnivået ligger langt over det som forventes. Oppriktig talt, dette var elendige greier.

Dato for besøk: september 2020
Takk, AllanKlo
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Utrolig god mat og hyggelig atmosfære. Forretten «Smaken av Nyksund» anbefales på det sterkeste. Prøv også grillet tørrfisk.

Takk, solhoya
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat, betjening og atmosfære etter å ha gått Dronningruta. Hvalbiffen smakte helt utmerket, grillet tørrfisk var perfekt……en helt nydelig matopplevelse.

Takk, Raygron69
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Ekspedisjonen er en perle av en restaurant og utrolig at man klarer å drive med kvalitet på et lite sted som Nyksund. Vi spiste middag 2 dager på restauranten (bodde på Holmvik Brygge) og begge kvelder var topp. Vi, 2 familier på tilsammen 7, prøvde det meste på menyen og alle var fornøyd. Store porsjoner med priser rundt 150 for forrett og drøye 300 for hovedrett.
Pluss også for stedet fikser sjokoladefontant til glutenallergikeren i vårt følge.

Takk, BullCocky

Har du vært i Ekspedisjonen Vertsbrygge? Del dine erfaringer!