Nydelig tur

Anmeldt 23. juni 2021
dorthesKS
Oslo, Norge
Fantastisk natur

Startet fra Stø bobilcamp. Fin sti, bratt oppover første del. Lett skoddeskyer kom og gikk. Sol... les mer

Anmeldt 15. september 2020
BjR1956
Ålesund, Norge

Anmeldt 23. juni 2021 via mobile enheter

Det var en del snø på toppen, og ganske lavt skydekke. Jeg har gått opp fra Nyksund tidligere, og tenkte at jeg kunne kjøre til motsatt side og gå til skydekket ankom. Det ble en helt perfekt tur. Jeg gikk på litt snø, litt mose og det var helt topp føre med gode sko. Jeg kom frem til den nydelige stranden, og møtte ingen på min vei. Jeg ble her en god stund, for følelsen av å være her er unik, og kan anbefales alle!

Dato for opplevelse: januar 2021
Takk, dorthesKS
Anmeldt 15. september 2020

Startet fra Stø bobilcamp.
Fin sti, bratt oppover første del.
Lett skoddeskyer kom og gikk.
Sol hele tiden men enkelte plasser iskald vind.
GPS virket ikke første del, men jeg fulgte stien over fjellet.
Rotet litt i skodden og gikk feil sti, som resulterte i en mye lenger tur, men i et flott landskap.
Ankom Nyksund og trodde fra tidligere stopp der at turen langs havet til Stø startet der.
Måtte gå tilbake og opp til Sørkulen før turen gikk ned igjen til kyststien.
Lang og flott tur.

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, BjR1956
Anmeldt 10. august 2020

Vi parkerte ved Stø og gikk langs stranda/vannkanten på fin sti ca 3 km før det bar rett oppover ved noen hytter. Der kommer man fort opp i høyden og får prøvd seg på litt lett klyving der stien fra Nyksund kommer inn. Deretter gikk vi fjellryggen tilbake til Stø. Dette ble 11,75 km og 730 høydemeter opp totalt, i og med at det går litt opp og ned hele veien. Fine stier hele veien og en flott tur. Godt skiltet fra Stø og godt med røde t'er over fjellet. Nedstigningen til Stø gikk på fint underlag og var ikke så trøblete som fryktet.

1  Takk, BirgitBr
Anmeldt 5. august 2020

Vi var heldige med været og fikk en fantastisk opplevelse. Vi gikk fra Stø mot Nyksund, hvilket vi ikke vil anbefale til andre da nedstigningen til Nyksund var skremmende bratt og luftig.

2  Takk, Oestvik
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk tur i nydelig natur. Likte at ruta inneholder både fjell og fjære. Noen i turfølget synes at det ble noe luftig enkelte steder

Takk, 555beates