Priceline
Agoda.com
Anmeldt 12. juli 2020

Sultne etter å ha utforsket Nyksund benket vi oss på Holmik Stua for å få en etterlenget lunsj. Dette ble en dårlig opplevelse som ødela et ellers godt inntrykk av fiskeværet. Vi bestilte fiskesuppe med vann og lettøl til En ganske enkel bestilling, trodde vi. Vi ventet imidlertid mellom 3 kvarter og en time på servering og var på tur å gå da suppa endelig kom. Suppa var også en skuffelse. Lite fisk og uten smak. Man forventer bedre når man bestiller sjømat i et nord norsk fiskevær.

Takk, GeorgK373
Anmeldt 30. juni 2020 via mobile enheter

Som sagt i overskriften; så har jeg nå funnet min favoritt til nå i Norge! Vi har vært på vår første Nord-Norge-tur, og valgte oss å stoppe her på Vesterålen etter å ha kjørt en del rundt for å titte. Det valget var vi skikkelig glad for. Dette hotellet og dette stedet til sammen utgjør mitt til nå toppsted i Norge. Jeg planlegger allerede en ny tur hit.

Veien ut er noe humpete, men man kan bidra via vipps hvis man ønsker (se slit på vei til). Men det er jo bare å kjøre rolig, så går det helt fint. Hvis du har med deg bil, noe som er svært sannsynlig, så er det parkering rett på utsiden.

Rommet var helt nydelig, med vakker utsikt, badekar på rommet, håndklær og såpe lå klart og alt var rent og velstelt. Sengen var bygget høyt opp, slik at det ble praktisk å putte alt under, og da gjorde det ikke noe at rommet var lite. Men våkner man på natta og må på do, så må man passe seg litt for å ikke ramle. Sengen er hard, og det er veldig godt for ryggen, selv om myk seng føles godt å ligge i, så på grunn av den harde sengen så sov vi skikkelig godt!

I huset der vi hadde rom var det ett nydelig kjøkken og stue. Det var utrolig rent, vakkert og velholdt. Vi kunne lett bodd slik i en uke eller mer! Vi laget mat på kjøkkenet og der var det mer enn nok av utstyr. Ett deilig kjøkken å lage mat i.

Restauranten er jo noe for seg og har så mye sjarm at jeg blir sittende å bare være. For frokosten var inkludert og skulle inntaes i restauranten nede ved kaia. Det å sitte der å spise kan lite beskrives og må bare oppleves.

Anbefaler absolutt alle å reise hit. Gleder meg allerede til mitt neste besøk.

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, dorthesKS
Anmeldt 22. mai 2020 via mobile enheter

Vi bodde i et sjarmende eldre hus, med eget bad på rommet. Veldig rent på rommet og på felles arealene. Hyggelig vertskap. Fin utsikt.
Når vi var her fikk vi hele huset for oss selv, noe som var veldig greit med tanke på covid-19 og smittevern.

Fine rom, morsomt med høner i hagen, gratis Wifi og P-plass.

Vi er veldig fornøyd og kommer gjerne tilbake. Jeg vil anbefale vennegjenger å leie dette eldre sjarmerende huset til utflukt turer :)

tips til vertskapet; Kjøp inn overmadrass til dobbelt senga. Tror det hadde gjort seg;)

Dato for oppholdet: mai 2020
1  Takk, 29synn_vel
Anmeldt 21. august 2019 via mobile enheter

Svært tilfreds med at restauranten holdt åpent for oss ut over stengetid - vi kunne bestille hva som helst fra hele menyen selv om vi kom inn døra to minutter før de egentlig skulle stenge. Hyggelig betjening og god service!

Dato for oppholdet: august 2019
1  Takk, linda_floettkjaer
Anmeldt 18. august 2019

Du reise ikke til Nyksund dersom du først og fremst er opptatt av fasjonable hoteller og ekstrem luksus. Du reiser hit for å få innblikk i historien om et gammelt fiskevær, om storhetstiden, nedangstiden og fraflyttingen. Men dette fiskeværet har gjenoppstått. Det er igjen fastboende her, husene restaureres og stedet tiltrekker seg mange besøkende. Og på dette sjarmerende stedet finner vi Holmvik Brygge, et overnattingssted i de gamle sjøhusene.

Det hadde blitt litt tull ved innsjekkingen av en gruppe unge sangere som vi reiste sammen med. Dermed var det rommet som vi skulle hatt opptatt. "Da må vi bare oppgradere", var løsningen. Vi fikk derfor et nyoppusset rom i et nyoppusset hus.

Rommene på slike steder blir rimeligvis ikke veldig store. Her måtte vi bøye oss for å få plass under dusjen. Å komme seg på plass på toalettsetet krevde nesten et slangemenneskes kropp. Men det gikk! Og du verden så sjarmerende det hele var! Dessuten fikk vi oss fortalt at Lars Monsen også brukte dette rommet. Det var vel ikke for å fremheve komforten, for Monsen tar vel til takke med langt enklere forhold.

Restauranten på stedet serverte en god frokost og vi spiste også en god lunsj på stedet.

Dato for oppholdet: juni 2019
Takk, TravelingFromNorway