Anmeldt 31. august 2018

Hotellet ligger fantastisk til. Leilighetsrommet mitt hadde dør og utsikt ut mot sjøen bare 2-3 m unna. Jeg var her i to netter i jobbsammenheng, men da det var oljemesse i Stavanger, var det lite med ledige hoteller. Og av den grunn blir prisene satt betydelig opp, så det du får igjen da er ikke verdt prisen. Men sånn er det visst. Greit rom og frokost, men enkelt. Men for meg passet dette fint denne gangen. Men hotellets belligenhet er det som trekker opp. Forresten et hyggelig vertskap.Ellers slet jeg litt med WiFi

Romtips: Unngå oljemessa i Stavanger i aug. hvert 2. år.
Dato for oppholdet: august 2018
Takk, carlhakon
Anmeldt 4. februar 2018 via mobile enheter

Vi hadde invitert svigermor på middag på Utstein Kloster hotell, og for en dag! Vindstille, klart, og en god rundtur før mat. Søndagsbuffet er overskriften på hjemmesiden. Buffer er strengt tatt ikke a la carte? Men meny kom. Fiskesuppe til forrett. Ingenting annet. Fire hovedretter. Barnemeny var ok, halv porsjon av hovedrett eller boligene. Den var ok, iflg tolv åringen smakte den "sånn frossen lasagne som first price selger". Svin confit var veldig godt, dessverre druknet i en kraftig barbequesaus, men ok. Potetene, like dem som kom til kyllingen, var gode. Men svinekjakene... Servert med ølsaus, rotgrønnsaker og potetstappe, den sendte vi ut en av to igjen. Hinnen som er rundt var der fremdeles, det var usmak på det, og det var lite både krydret og saltet. Det var og noe pussig med grønnsakene, fiskeretter var og servert på potetstappe m de samme grønnsakene som svinet, så det ut. Det samme m kjakene, bortsett fra at det var og rødbeter til kjakene . Alt i alt var suppa veldig god. Pastaen ok. Svinet veldig godt, men det druknet litt i saus. Potetstappe uten noe smak, kjakene skikkelig nedtur. Vi ba om tørr vin til suppen, fikk en kraftig og søt hvitvin. God, absolutt, men ikke det vi ba om. Kelneren: tipptopp. Profesjonell, hyggelig, diskré når vi sendte maten ut. Han reddet opplevelsen. Men: det er altså ikke buffet, og det er temmelig dyrt, så jeg hadde høyere forventninger. Det gidder jeg ikke å kjøre ut av byen for en annen gang.

Dato for oppholdet: februar 2018
1  Takk, Gunnhidl
Anmeldt 7. desember 2017 via mobile enheter

Perfekt plassert for en gjeng som skal holde «jobbfokus». Her er det landlige omgivelser og lite forstyrrelser. Vi fikk plass i godt konferanserom - stort og luftig. Veldig bra.

Rommene er står til karakteren «gjennomsnittlig». Sov god og hadde det jeg trengte. Lenge siden siste renovering....

Matopplevelsen var medium. Veldig bra frokost med kortreist husmannskost. Middagen om kvelden... tja...
God bar med stor ølmeny++ plusspoeng

Dato for oppholdet: november 2017
Takk, Tengs
Anmeldt 19. september 2017 via mobile enheter

Fantastisk beliggenhet på vakre Mosterøy. Hotellet og rom topp kvalitet. En chambre separee av ypperste kvalitet med utsikt over fjorden og himmelen. Og flotte turmuligheter , ikke minst til historiske Utstein Kloster. Og 30 min med bil fra Sola. Alt ligger til rette for en 6 er. Men dessverre mat og service var ikke på topp. En 5 retter startet lovende en nydelig forrett. Men så det ble bare dårligere. Vegetan lasagne etter lammerett er vel i hvertfall originalt. Og frokost manglet det mye. Men potensialet er stort. Stå på !

Dato for oppholdet: september 2017
Takk, herbjorn
Anmeldt 6. februar 2017 via mobile enheter

Ved sjøen 25-30 minutt fra Stavanger sentrum, og 10-15 minutters gange fra historiske Utstein kloster, så er det ingenting å si på beliggenheten. I moderne sjøhusstil er byggene også fine å se til. Fellesområder og møterom er bra. Men rommene er en skuffelse. Her kunne man med små midler laget et sted man virkelig ville dra til for å nyte stedet. En god seng, litt farge på veggene - noen detaljer som løftet rommet, en eller to gode stoler. Men nei, her virker det som man har vært på IKEA og innredet enklest mulig, med hvite vegger og null kos. Toppen er en underlig hylle rett over sengen. Den gjør det umulig å for eksempel sitte i sengen og lese eller se TV. Når man har lagt seg så stanger man hodet i hyllen hvis man skal reise seg. Hva har man tenkt på her?!

Dato for oppholdet: februar 2017
Takk, johnpeterhernes
Få tilgang til anmeldelser fra reisende
Les flere anmeldelser fra reisende som har vært i Utstein Kloster Hotell.
Koble til med: FacebookGoogle