Skandinavias minste stavkirke

Skandinavias minste stavkirke med plass til 40 stk. Ligger 6 km fra hovedveien, men er verd turen... les mer

Anmeldt 20. juli 2020
b_rrel
Oslo, Norge
Fin liten bygd ved Aurlandsfjorden

Anmeldt 8. juli 2019
gunnarhenriksen
Kristiansand, Norge

Anmeldt 8. juli 2019

Mellom Flåm og Gudvangen ligger det en liten,Flott bygd..Undredal..Med Norges minste Stavkirke fra 1147.Bare den er verdt å reise innom..Her er det stille og rolig,ikke mye stress..Anbefaler Dere en tur innom,det er verdt et besøk..

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, gunnarhenriksen
Anmeldt 24. august 2018

Jeg har sett de største og mest imponerende stavkirkene på Vestlandet, men Undredal Stavkirke er yndlingen. Den gikk rett i hjertet mitt. Det var noe med stemningen og den lette atmosfæren med himmelen malt i taket. :) Enkelt og veldig rørende. Elsket denne lille kirken. De andre stavkirkene er besøkt og respektert, men denne vil jeg besøke igjen og fryde meg i.. <3

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, lysengel777
Anmeldt 9. september 2016

Den er ikke like spektakulær som en del andre stavkirker, men den er verdt å få med seg hvis man er i området da den er gammel. Turen til Undredal er i seg selv verdt besøket. Fantastisk flott sted.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Aerona72
Anmeldt 25. juli 2015

OK liten stav kirke... Trolig den minst jeg har sett! OK og besøke men ikke noe must føler jeg! Ligger pent til i lille underdal som er et skjønt lite sted! Flott beliggenhet i naturen mot vannet!

Dato for opplevelse: juli 2015
1  Takk, xxxkrogxxx
Anmeldt 1. juli 2014

Undredal stavkirke er Skandinavias minste stavkirke. Den er "søt" og nydelig. Anbefaler guiding, som kan fortelle om kirka og dens historie. Vår guide var veldig flink! Artig at de har en statue av "Fru Fortuna", som jo er en skikkelse fra romersk mytologi.

Dato for opplevelse: mai 2014
1  Takk, DzikieOwce