Privat tur Geiranger og isbreer

Ulike måter å oppleve Nasjonale Turistvegar Gamle Strynefjellsvegen på
fra USD 1 033,36
fra USD 1 860,05
Anmeldt 4. juli 2021

En vei som man bør kjøre, om man skal over Strynefjellet. Kjør rolig og nyt naturen. Husk det er smale veier og mange uoversiktlige svinger.
Mange flotte utsiktsplasser. Plutselig sto det en det en Rovfugl midt i veien. Vi tror det var en Fjellvåk. Anbefaler ikke å kjøre der i fellesferien. Corona året er det greit. Til vanlige år må man beregne rygging og venting på disse smale veiene.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Kongenavmat
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Vi besøkte Stryn sommerskisenter og kjørte del av gamle strynefjellsvei. Bratt og super utsikt utover strynsvatn

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, anderslehn
Anmeldt 3. juli 2020 via mobile enheter

For en tur vi fikk!
Veien ble åpnet samme dag vi skulle over fjellet, så vi hadde lite trafikk, og glad var jeg for det. Veien er veldig smal og svingete. Grusvei med til dels løse kanter. Heldigvis ganske jevne stigninger/nedstigningen frem til fast dekke begynner ved sommerskisenteret (vi kom østfra). Det var krevende å kjøre MC her, men i godt vær, som vi hadde, er det absolutt verdt å ta turen utenom tunnelene!

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, HaugesundsHelge
Anmeldt 25. juli 2019 via mobile enheter

Er du på ferie, og velger hovedvei i stedet for gamleveien, da har du ikke skjønt det. Hele veien en opplevelse fra A til Å. Og når det selv i juli er såpass liten trafikk at man nærmest kan stoppe der man ønsker, så er dette en absolutt helt fabelaktig tur.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, Laksefiskeren
Anmeldt 26. september 2018

Kjør ikke gjennom de gamle tunellene på sommerstid, de er mørke gamle totalt ca 11 km, benytt Gamle Strynefjellsveg. Smal, litt svinget, utrolige landskaper. Kjør langsomt, stopp innimellom og nyt Norge på sitt vakreste.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, enare