Anmeldt 30. august 2019 via mobile enheter

Familien dro opp til Rondane for å feire 50 års dag. Fornøyd med hytten, som vi også hadde med hunden i. Vi spiste lunsj og middag på restauranten den ene dagen når min mann fylte år. Det var jo litt goddag mann økseskaft med disse utenlandske servitørene, men d gikk greit, trodde vi - helt til vi skulle sjekke ut å tydeligvis også var beæret med nabobordets regning i tillegg til vår egen.
På kvelden hadde vi bestilt bord til middag. Fikk jo maten, og den var forsåvidt grei. Spiste reinsdyrsmedaljonger. Hadde ikke gjort noe om d var bittelitt mer farge på tallerknene da. Kjøttet var mørt og fint, men de gratinerte potetene var heller kvalmende etter min smak. Min datter fikk servert svart plastikk bit oppi maten sin. Kelneren stotret fram et lite unnskyld. (Hadde kanskje forventet at de kunne sagt beklager, dette skal du slippe å betale for..), så kommer de til slutt draskende med feil type is til dessert til ungene. Det var ikke bare bare å få tak i riktig kelner for å bestille seg dessert heller.. Så kanskje det hadde vært smart å ansette servitører som skjønner hva man sier/bestiller, og som gidder å følge med gjestene - når dere nå ansetter nye folk? (Å ja - vi kommuniserte både på norsk og engelsk..)
Fornøyd med hytten, men serveringen drar ned mitt inntrykk.

Dato for oppholdet: august 2019
Takk, Dollly13
Anmeldt 12. august 2019

Det mangler litt på oppgradering av rommene, men det blir fort glemt når du møter personalet. Her var det lett å føle seg velkommen og nesten vanskelig å reise herfra. Spa anbefales på det sterkeste! Kjempegod mat og personalet skulle vi gjerne tatt med hjem

Dato for oppholdet: august 2019
1  Takk, Rytmeboks
Rondane Høyfjel... B, Resepsjonssjef på Rondane Høyfjellshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 13. august 2019

Tusen takk for svært hyggelig tilbakemelding.
Jeg beklager, men personalet gir vi ikke bort. De er vårt gull!
Vi håper dere kommer tilbake en annen gang!

Anmeldt 23. juli 2019

Fantastisk beliggenhet med turløyper og rondane rett utenfor døren! Veldig hyggelig og hjelpsomt personale. God mat og bra bar. fine fellesarealer og godt med basseng etter en lang tur. Rommene er store med god plass. Eneste minus er at badene kunne vært pusset opp (får derfor ikke full pott) , men allikevel mye for pengene!

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, SamiraS244
Anmeldt 18. juli 2019 via mobile enheter

Etter en lang dag i fjellet, sjekket vi inn.
Booket bord i restauranten, og gledet oss til en lang og god dusj, og litt hvile før maten. Rommet var fint nok, men badet trenger å fornyes. Dusjforheng og liten plass.
Så var det på tide med mat.
Både reinsdyret og biffen smakte nydelig, møre og fine, med godt tilbehør

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, torfinns893
Anmeldt 24. juni 2019 via mobile enheter

Vi hadde booket pakke til Kristinspelet. Selve bookingen via Mail gikk greit nok.

Rommet vi fikk på ankomst var av typen som ikke er pusset opp. Verken rom eller badet. Dette hadde vi ikke fått noen spørsmål om når vi booket.
Men vi overlevde 70-talls sjokket. Badet er petit med dusjforheng.
Såpedispenser over vasken var defekt. Heldigvis lå det såpestykke til dusj i plastglass/dusjhette haugen.
I ytterkanten på vinduskarmen var hele rammen kledd med sponplater. Det lå et ned falt blikk beslag på taket og det så ut som de hadde hatt en ganske stor skade som bare er midlertidig reparert.

Det er veldig lytt ut mot gang og mellom rom. Du hører alt naboen foretar seg.

I pakken var det 3-retters middag før spelet. Vi møtte opp til avtalt tid og fikk et bord og en drikkemeny. Ikke noe informasjon om hva som skulle bli servert.
De ansatte snakket ikke norsk og middagen forløp som et lite show. Det kom mat på bordet men ingen informasjon om hva det var. Kun levert tallerken og videre.

Når vi kom til desserten så gikk alt i stå. Vi fikk kaffe som vi spurte om når middagstallerken ble hentet. Men ingen dessert, etter flere forsøk på å få kontakt med personalet ga vi opp.
Så etter 30.min gikk ektefelle til baren for å høre om vi kunne få spise ferdig middagen før avreise til spelet.
Det var ingen kontroll på hvordan betalingen for drikke til maten skulle gjøres opp, så vi fikk beskjed om å fikse det i resepsjonen.

Middagen var helt grei, ikke min preferanse på hva jeg foretrekker. Vil si en god manne meny.
Ektefelle syns det var godt.

Forrett: suppe, en type soppsuppe
Middag: fritert/crusted kylling fylt med bacon og ost. Med en saus, potetmos og noen rotgrønnsaker.
Dessert: sjokolade mousse

Dagen etterpå var det frokost til 11.00 hadde vi fått opplyst i resepsjonen når vi sjekket inn.
Vi kom til frokost 10.00 og da stod det stabler med skittent dekketøy på flere bord. Det var ingen glass til juice og melk. Det var tomt for kaffekopper og det var ingen servietter.
Det var helt kaos, personalet gikk rundt som hodeløse kyllinger. De visste ikke helt hva/hvor skal vi ta tak i.
Utvalget til frokost var bra, virkelig godkjent hvis de klarer å koordinere oppgavene på hva som må holdes i orden.

Hotellet ligger kjempefint til for tur. Det har potensiale til å være kjempebra men det er ting som må tas tak. Dere må gjerne bruke utenlandsk personale men de må klare å koordinere jobben og ha kontroll.
Fellesareal i resepsjon er fine.
De rommene som ikke er pusset opp er slitne og lytt.
Vi er ikke totalt skremt fra å komme igjen men da håper vi at det er bedre seriøsitet på drift og kvalitet.

Dato for oppholdet: juni 2019
Takk, aleandrab
Rondane Høyfjel... B, Resepsjonssjef på Rondane Høyfjellshotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. juni 2019

Hei! Hjertelig takk for en vel gjennomtenkt, ærlig og konstruktiv anmeldelse! Vi setter helt oppriktig stor pris på det når vi får denne typen tilbakemeldinger, takk for at du tok deg tid til å skrive dette.

Det er selvsagt leit for oss å høre at oppholdet ikke sto til forventningene. Jeg vil beklage, legge meg flat og gi deg et skikkelig svar.

Rondane Høyfjellshotell er et godt, gammelt høyfjellshotell. Det ble bygget på starten av 60-tallet, og bygningsmassen bærer preg av dette. Vi har renovert mye, herunder en stor andel av rommene. Dessverre har enkelte rom fortsatt eldre preg. Vi gir selvsagt gjestene de beste rommene vi har tilgjengelig til enhver tid, men nå når hotellet er fullbooket må vi ta i bruk all ledig romkapasitet. Vi jobber kontinuerlig for å oppgradere og pusse opp hotellet, så jeg håper at deres neste opphold står til forventningene. Det har skjedd mye, og det kommer til å skje enda mer i tiden framover.

Igjen, beklager at servicen og kommunikasjonen i restauranten sviktet denne dagen. Dette skal ikke skje, og vi lover å ta tak i rutiner og opplæring. Jeg vil ta innspillene dine videre med ledelsen og de andre ansatte på hotellet slik at vi kan ta lærdom av det.

Jeg vil ønske dere hjertelig velkommen tilbake hit ved en senere anledning!

Med vennlig hilsen Christoffer