eDreams
FindHotel
Agoda.com
Etrip
Anmeldt 1. september 2021

Var der 2 dager ifm. jobb. Jeg er fra området og har sett hotellet i sine glansdager. Jeg var der for 2-3 år siden og spiste middag og denne var god. Slik var det ikke nå. Hotellet har altfor få ansatte. Ingen som tok imot oss i resepsjonen da vi kom. De har en skjerm der du oppnår kontakt med en person (resepsjonist) på et helt annet sted i landet, noe jeg har lagt merke til at de skryter av.
Så flere der som ikke følte det veldig behagelig å måtte få kringkastet alt de snakket om når de måtte snakke med en skjerm og lyden på skjermen overdøvet hele resepsjonsområdet. En stakkar jente løp frem og tilbake alene om å bistå oss med teknisk utstyr ifm. konferanse, frokost i frokostsalen, ta i mot henvendelser i resepsjonen, rydding mm. Vi ankom kl. 09.00 på dagen og denne jenta drev på i ett til i alle fall 23.00 på kvelden. På'n igjen til frokost dagen etter. Hun fikk hjelp fra en til fra 16.00 tiden så de var to. Ingen rolleavklaringer seg i mellom, ingen snakket norsk og ingen smilte og var vennlige. Bestilte drikke til maten som aldri kom, tross flere henvendelser. Det var et rør uten like med 2 overarbeida ansatte som det ikke virket som at hadde fått noen opplæring. De så svært slitne ut. Ikke rart med så lange dager alene på jobb. Null ledelse og styring på noe. Og er arbeidstidene til de ansatte i tråd med arbeidsmiljøloven? At situasjonen med de ansatte er slik er etter min mening IKKE de ansattes feil, det er et lederansvar! Surr og rot med rombestillingene våre, gamle rom med mugg i dusj og på dusjforheng, kalde rom. Ser hotellet skryter av å ha egen el-minibuss, skal kjøpe el-scooter og har satt opp ladestasjoner. Stusser på prioriteringene da de heller velger å satse på det framfor å ha ting på stell og nok ansatte inne på hotellet. De flagger også å ha eget kraftverk tilknyttet hotellet, men sofaområdet i resepsjonen er mørkt som i en kjeller. Fint interiør og loungemøbler, men det gikk ikke an å tenne noen av lampene i lounge-avdelingen. Ved døra henger et skilt med info om at hotellet tilhører kulinariske spisesteder. Vel, det var ikke mye kulinarisk over maten vi fikk servert. På hjemmesiden reklamerer de med at kjøkkenet har fått opplæring av mesterkokk Øyvind Hjelle i 2017. Er egentlig noen fra kjøkkenet i 2017 på kjøkkenet i dag? I såfall er det dårlig reklame for Hjelle. Reinskjøttet, sjyen og sjokolademoussen var god. Ihelkokt brokkoli med bacon det så ut som noen hadde tygget for oss var ikke godt som tilbehør. Ertesuppen var melete og ikke spesielt god. Lunsj på dag nr to var en stor, bløt salathaug med noen få honningglasterte valnøtter og ristet brød med geitost og rødbeter. I følge menyen på hjemmesiden manglet både det ene og det andre på retten, som f.eks skinke og dressing. Det er en trist utvikling at kvaliteten har gått så ned på hotellet. Til tross for Covid-19 så er det små grep som skal til for å få hotellet i bedre stand. Det virker på meg som lokal innbygger at hotelleiere og ansatte mangler engasjement. Det er trist fordi hotellet ligger midt i smørøyet med vakre Rondane som nærmeste nabo, og dermed har et enormt potensiale. Jeg kommer dessverre ikke til å anbefale hotellet, selv om jeg absolutt anbefaler Mysusæter, Raphamn og Rondane.

Takk, Hijo87
Anmeldt 30. august 2021

Flottere utgangspunkt for tur finnes ikke - mektig og uendelig variasjonsmulighet både for toppbestigning, flotte fosser og gode turstier innover i ubeskrivelig vakker natur.
Hotellet er gammelt men delvis oppusset, og de har klart å holde åpent og tilby et strålende kjøkken til tross for Covid19 og vanskelig å skaffe ansatte.
Vi bodde i hyttene som er godt utstyrte med gode madrasser og dyner. Og middagen er helt nydelig både på smak og med store porsjoner.
Så får vi heller bære over at når det er stapp fullt (folk vil til fjells) så kan man ende opp på et rom de ikke har rukket oppgradere.

Takk, 755beritg
Anmeldt 24. august 2021

Dette oppfyller ikke verken forventninger eller noe annet verken på jobbreise eller familietur. Badet på rommet var så gammel og slitt at man føler man går rett tilbake til 70-tallet. De stakkar unge menneskene som jobber der har altfor mange oppgaver på altfor få folk, og går der fra morgen til kveld, både tydelig utslitt og med manglende opplæring i jobben sin. På inngangsdøra står det skilt om at de er et kulinarisk sted, men ingenting av maten man får servert tyder på at det kan stemme! Skuffende på alle områder rett og slett. Trist for et hotell i fantastiske omgivelser!!

1  Takk, Karina M
Anmeldt 24. august 2021 via mobile enheter

Store deler av hotellet er nedslitt, og det er lite koselig både inne og ute.
Varmen på rommet var helt avslått da jeg ankom, og rommet var derfor iskaldt. Badet var gammet og det var mugg i dusjen, både på veggen og på dusjforhenget. Jeg hadde rom i 3.etasje, der stiller jeg spørsmål til instalasjon og elektrisitet, da ledninger bare hang og slang.
Det var få ansatte på hotellet, og det oppleveds som at de som var der manglet opplæring - dårlig struktur og organsiering. Observerte også at de få ansatte hadde lange arbeidsdager.
Maten var heller ikke noe å skryte av.

Reisetype: Reiste alene
1  Takk, marit1993
Anmeldt 16. august 2021 via mobile enheter

Skuffende plass
Ansatte burde fått et par kurs i behandling av gjester. Det så ikke ut som de hadde lyst til å betjene kundene. Han i resepsjonen var bare frekk og ufordragelig.Har aldri vært med på lignende, og her betaler man dyrt for ingenting. Vi skulle få et nyoppusset rom, men det var ikke mye som var nyoppusset der. Gamle møbler og gamle senger. Badet var så lite at det var nesten ikke plass til en person. Sluken i dusjen stod høyere en resten av gulvet, så vannet rant ut på gulvet istedenfor i sluken.
Bassengområdet var trist og møkkete, vannet var vel 20 grader og det var 1 lys som fungert i taket. Ikke akkurat koselig å slappe av der.
Maten var helt grei. Men når du får servitører som er mer opptatt av å sjekke telefonen så blir det bare trist. Vi fikk aldri spørsmål om vi likte maten og heller ikke om vi skulle ha mer å drikke. Vi fikk bare servert regningen når vi var ferdig med å spise. Var flere i følge som ville ha dessert, men det spurte de aldri om vi ville ha.

Når vi sjekket ut så stod det en hel del på vårt rom som ikke vi hadde bestilt.

Her ser det ut til at eierene(som ikke er til stede) må ta en utdannelse i det meste for å kunne drive et hotell

At Rondane høyfjellshotell kan gå ut og si at de er kjæresthotell nr.1 er en skam og regelrett løgn.

Min anbefaling blir å styre unna og reis en annen plass. Her var det bare trist

Romtips: Ikke kom her
3  Takk, W9024KDchristopherf