eDreams
Priceline
FindHotel
Anmeldt 15. september 2021 via mobile enheter

Vi tok kontakt med hotellet 2 ganger før ankomst, for å forsikre oss om at spa avd var åpen og at hotellet hadde normal drift. Hotellet bekreftet dette. Når vi ankommer er det kun bassenget som er i drift. Det var iskaldt, og det var kun barn som benyttet seg av det . Rommene bar preg av stor slitasje og det var meget lytt. Vi overnattet i 3 netter , og rommene ble ikke rengjort under oppholdet . Dette begrunnet de med Covid .
Resepsjonen ble betjent av en meget lite service innstill ung mann, som var kledd i private klær. Jeg måtte lete etter vedkommende etter å ha ventet i lang tid i resepsjonen. Jeg fant han omsider på et rom bak resepsjonen i lystig samtale med sine kollegaer. Jeg informerte da om at det var lite hensiktsmessig med ringeklokke i resepsjonen. Frokosten ble ryddet bort før tiden, og var meget sparsom. Det manglet stadig bestikk, glass etc.
Hotellet reklamerer også med kortreist lokal mat. Her ble vi også mektig skuffet. Altfor dårlig kvalitet på råvarer og det bar preg av oppvarmet mat .
Jeg har vært på mange hotel besøk i løpet av året, men ikke opplev maken til dårlig service. Her får du ikke drt du betaler for.

1  Takk, Gurovp
Anmeldt 5. september 2021

Ved ankomst får vi beskjed om at heisen ikke kan brukes pga Corona. Greit nok. Men hadde det ikke da vært på sin plass at resepsjonisten tilbyr seg å bringe koffertene opp til 3. etasje med heisen i stedet for at kundene skal slepe på tunge kofferter opp 3 etasjer ? Heisen virket jo tross alt. Men ikke et ord om slik eventuell service . Dårlig første inntrykk ! Da vi ankom rommet vårt, som tross alt var en juniorsuite, var det første som møtte oss brukte håndduker på badet fra forrige gjest. De hang på kroken på innsiden av badedøren. Stuepiken var på gangen og jobbet med annet rom, og vi tilkalte henne for å fortelle situasjonen, og spurte samtidig om badet virkelig var rengjort eller ikke. Hun beklaget hendelsen. Men slikt skal ikke skje,- og jeg vil tilskrive det dårlige rutiner. Så var det tid for å vaske hender. Begge såpedispenserne tomme. På nytt gikk turen til gangen for å tilkalle stuepike, som gjorde oss oppmerksom på at hotellet var gått tom for flytende såpe, og at det derfor var lagt ut noen små såpestykker i en liten kurv i hylle på badet. Jeg forklarte henne at vi vanligvis ikke vasker håret med Lux såpe, som da var eneste alternativ. Etter noen minutter kom stuepiken tilbake og banket på døren, medbringende en literflaske med flytende såpe som vi kunne bruke til å vaske håret med. Greit nok, men slik skal det heller ikke være i en juniorsuite. At hotellet går tom for flytende såpe til dispenserne vitner om dårlig logistikk. Og når vi først snakker om Juniorsuite, så forventer vi faktisk en noe bedre finish på rommet enn det hotellet tilbyr. Her mangler for det første klesskap og dermed ikke mulig å pakke ut kofferten. Der mangler også noen centimeter med golvlist både her og der. Ikke slik å forstå at jeg har bruk for disse gulvlistene, men ærlig talt,- er det slik en juniorsuite skal fremstå ? Vi kom for å nyte bassenget. En ny nedtur, selv om vi var informert på hjemmesiden om at sauna og boblebad var stengt pga corona. Det aksepterer vi. Men et kort møte med basseng, garderober etc gav oss en meget god grunn til å forlate Rondane Høyfjellshotell så fort som mulig. Bassenget holder ikke 29 grader som lovet. I herregarderoben var det ingen såpedispensere som virket, altså vasker ikke gjestene seg skikkelig før bruk av bassenget ! Bassenget fremsto som skittent med tydelig fettrand/skittrand rundt vannkanten. Slik må de jo bli når folk ikke får vasket seg skikkelig før bassenget bruket. Hvor ofte garderobene rengjøres vites ikke, men det var rikelig med hår i slukristene, og garderobene fremsto som direkte møkkete ! Neste: Toalettet tilhørende bassenget i ustand. Hvem kler på seg for å gå på rommet og urinere i løpet av oppholdet i bassengområdet ? Alternativet er jo da å urinere i dusjen eller bassenget. Uhørt ! Bassenget burde vært stengt under slike forhold ! Da min kone, som rett nok er sykepleier og mener hun har noenlunde kontroll på hygiene, oppdaget hvordan bassenget fremsto, var all glede med å være der spolert, og vi returnerte til rommet. Da var hensikten med å dra på Spa-ferie til Rondane Høyfjellshotell spolert, og ferien vi hadde gledet oss til var momentant ødelagt.

De 2 middagene som vi hadde i restauranten var gode, men opplæringen til servitørene svikter. Vi bodde med halvpensjon inkludert vin til maten, men da vi skulle sjekke ut fikk vi ekstraregning fordi vi hadde drukket en annen vin enn den som var inkludert i menyen. Men vi drakk den vinen vi ble tilbydd, uten å bestille noe spesielt. Dette ble etter litt om og men ordnet ved utsjekk, men den diskusjonen burde være unødvendig. Frokostrestauranten er også underbemannet, i hvert fall de dagene vi var der. Det var mange gjester til frokost, og med EN ansatt på jobb i restauranten, så klarte ikke vedkommende å holde buffeten påfylt , samtidig som hun skulle rydde bord. Og når gjester til stadighet da spør etter ting som er tomt på buffeten, - alt fra bestikk og glass, til mat, så blir hun også hele tiden avbrutt i rydding av bord, og restauranten fremstår som uryddet. Dette bør ledelsen holde et bedre øye med. Summa sumarum: Et slitt og møkkete hotell hvor det virker som de ansatte mangler opplæring og rutiner, og hvor ledelsen er fraværende. Vi reiste etter 2 dager, selv om vi hadde booket 3 døgn. Dette var bare trist, og hotell og tilbud fremstår totalt annerledes enn beskrivelsen på hotellets hjemmeside. At hotellet reklamerer med "Kjærestehotell nr 1" må være årets bløff !

Romtips: Selv en juniorsuite er en nedtur på dette hotellet.
1  Takk, henry560
Anmeldt 1. september 2021

Var der 2 dager ifm. jobb. Jeg er fra området og har sett hotellet i sine glansdager. Jeg var der for 2-3 år siden og spiste middag og denne var god. Slik var det ikke nå. Hotellet har altfor få ansatte. Ingen som tok imot oss i resepsjonen da vi kom. De har en skjerm der du oppnår kontakt med en person (resepsjonist) på et helt annet sted i landet, noe jeg har lagt merke til at de skryter av.
Så flere der som ikke følte det veldig behagelig å måtte få kringkastet alt de snakket om når de måtte snakke med en skjerm og lyden på skjermen overdøvet hele resepsjonsområdet. En stakkar jente løp frem og tilbake alene om å bistå oss med teknisk utstyr ifm. konferanse, frokost i frokostsalen, ta i mot henvendelser i resepsjonen, rydding mm. Vi ankom kl. 09.00 på dagen og denne jenta drev på i ett til i alle fall 23.00 på kvelden. På'n igjen til frokost dagen etter. Hun fikk hjelp fra en til fra 16.00 tiden så de var to. Ingen rolleavklaringer seg i mellom, ingen snakket norsk og ingen smilte og var vennlige. Bestilte drikke til maten som aldri kom, tross flere henvendelser. Det var et rør uten like med 2 overarbeida ansatte som det ikke virket som at hadde fått noen opplæring. De så svært slitne ut. Ikke rart med så lange dager alene på jobb. Null ledelse og styring på noe. Og er arbeidstidene til de ansatte i tråd med arbeidsmiljøloven? At situasjonen med de ansatte er slik er etter min mening IKKE de ansattes feil, det er et lederansvar! Surr og rot med rombestillingene våre, gamle rom med mugg i dusj og på dusjforheng, kalde rom. Ser hotellet skryter av å ha egen el-minibuss, skal kjøpe el-scooter og har satt opp ladestasjoner. Stusser på prioriteringene da de heller velger å satse på det framfor å ha ting på stell og nok ansatte inne på hotellet. De flagger også å ha eget kraftverk tilknyttet hotellet, men sofaområdet i resepsjonen er mørkt som i en kjeller. Fint interiør og loungemøbler, men det gikk ikke an å tenne noen av lampene i lounge-avdelingen. Ved døra henger et skilt med info om at hotellet tilhører kulinariske spisesteder. Vel, det var ikke mye kulinarisk over maten vi fikk servert. På hjemmesiden reklamerer de med at kjøkkenet har fått opplæring av mesterkokk Øyvind Hjelle i 2017. Er egentlig noen fra kjøkkenet i 2017 på kjøkkenet i dag? I såfall er det dårlig reklame for Hjelle. Reinskjøttet, sjyen og sjokolademoussen var god. Ihelkokt brokkoli med bacon det så ut som noen hadde tygget for oss var ikke godt som tilbehør. Ertesuppen var melete og ikke spesielt god. Lunsj på dag nr to var en stor, bløt salathaug med noen få honningglasterte valnøtter og ristet brød med geitost og rødbeter. I følge menyen på hjemmesiden manglet både det ene og det andre på retten, som f.eks skinke og dressing. Det er en trist utvikling at kvaliteten har gått så ned på hotellet. Til tross for Covid-19 så er det små grep som skal til for å få hotellet i bedre stand. Det virker på meg som lokal innbygger at hotelleiere og ansatte mangler engasjement. Det er trist fordi hotellet ligger midt i smørøyet med vakre Rondane som nærmeste nabo, og dermed har et enormt potensiale. Jeg kommer dessverre ikke til å anbefale hotellet, selv om jeg absolutt anbefaler Mysusæter, Raphamn og Rondane.

Takk, Hijo87
Anmeldt 30. august 2021

Flottere utgangspunkt for tur finnes ikke - mektig og uendelig variasjonsmulighet både for toppbestigning, flotte fosser og gode turstier innover i ubeskrivelig vakker natur.
Hotellet er gammelt men delvis oppusset, og de har klart å holde åpent og tilby et strålende kjøkken til tross for Covid19 og vanskelig å skaffe ansatte.
Vi bodde i hyttene som er godt utstyrte med gode madrasser og dyner. Og middagen er helt nydelig både på smak og med store porsjoner.
Så får vi heller bære over at når det er stapp fullt (folk vil til fjells) så kan man ende opp på et rom de ikke har rukket oppgradere.

Takk, 755beritg
Anmeldt 24. august 2021

Dette oppfyller ikke verken forventninger eller noe annet verken på jobbreise eller familietur. Badet på rommet var så gammel og slitt at man føler man går rett tilbake til 70-tallet. De stakkar unge menneskene som jobber der har altfor mange oppgaver på altfor få folk, og går der fra morgen til kveld, både tydelig utslitt og med manglende opplæring i jobben sin. På inngangsdøra står det skilt om at de er et kulinarisk sted, men ingenting av maten man får servert tyder på at det kan stemme! Skuffende på alle områder rett og slett. Trist for et hotell i fantastiske omgivelser!!

1  Takk, Karina M